10 juni 2013

Tryckfels Nisse typ...

Kikade i min kalender imorse och såg att jag är inte alls var i 4+5 igår, för jag tror att sköterskan på IVF räknat lite fel eller så är det jag som fattat fel..antagligen det sist nämnda.

Men om jag räkna på mitt sätt, så går jag in i v.4 nu på onsdag, för då är det 4 veckor sedan jag tog Ovetrell sprutan, ägglossningssprutan och jag tror att man räknar ifrån den dagen på IVF, inte sista mensens första dag som man annars brukar räkna. Det blir ju aningen annorlunda när man gör en IVF liksom. Jaja..de blir nog bra..en dag i taget är det som gäller just nu i varje fall, å så länge embryot stannar kvar å växer, så är jag nöjd =)

Kraam fr B

4 kommentarer:

  1. Jag tror du ska räkna att dagen för isättning är dagen för befruktning. De brukar säga rätt datum på IVF-kliniken. På familjeliv finns en räknare där du kan fylla i dagen för befruktning. Kolla hur den stämmer med datum du fick hos kliniken :)
    Håller tummarna för att allt går vägen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. På min IVF-klinik räknar två veckor bakåt från äggplock som start. Alltså är du i vecka 2+0 vid äggplock.
    /Linda

    SvaraRadera
  3. Jag håller med LM, äp räknas som 2+0. Så roligt att ivf lyckades för dig, jag håller tummarna! Kram

    SvaraRadera
  4. Det stämmer att du är i v 4+6 idag. Grattis till graviditeten!

    SvaraRadera