17 februari 2012

Efter 3 månader

Blev vi kallade till IVF-kliniken för ett första besök, under det besöket gjordes en gynundersökning samt att vi satt ner med läkare och sjuksyster och pratade.

Sjuksystern tog upp hur jag skulle ta mina hormon mediciner, denna gången var det inga tabletter som skulle in tas utan jag skulle injecera, alltså ta egna sprutor. Ojj, var jag blev nervös, hur skulle jag kunna ta och ge mig själv sprutor i magen. Ja sa direkt till min make att de här får du ge mig, kommer inte fixa detta.

Jag blev ordinerad att börja ta sprutorna på min andra blödningsdag. Men eftersom det här var i mitten av november 2011, och min nästa kommande mens skulle komma i början av december så beslutade vi att vänta tills efter nyår för att påbörja vår behandling, då IVF.kliniken hade jul & nyårs stängt.

Måste tillägga också att det gick väldigt fort för oss att komma till IVF-kliniken, hade hört av andra att de vår lång väntan, ibland ett år innan man kom till dem.
Så vilken tur vi måste ha haft som bara fick vänta 3 månader.


Kram B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar