2 november 2013

3 blev 1

7:30 ringde väckarklockan i morse, tidig uppstigning på en lördagsmorgon hemma hos oss. Är riktiga sjusovare, och jag är ständigt trött. Dock värre än tidigare, sedan hormonbehandlingarna drog igång ska tilläggas.

Väl uppe så satt jag i köket och väntade på att telefonen skulle ringa, att IVF-klinikens labb personal skulle komma med domen, hur det gått med äggen över natten. Jag väntade och väntade. Under tiden åt jag frukost och försökte plugga lite, gick ju sådär, höll på att somnade å slå näsan i bordet hahahaa ;) Det hade varit tjusigt det, med en blå näsa *asg*

Kl.9:05 ringde de äntligen, och domen löd: 1 embryo har befruktat sig under natten så ni är hjärtligt välkomna till kliniken på måndag 4/11 på eftermiddagen för återsättning!

Jag är lite skeptisk, känns inte så hoppfullt, att det verkligen blir något besök på måndag. Så många steg kvar, de ska dela sig si och så många gånger och orka växa vidare. Har ju som sagt varit en krokig väg den här omgången, blodvärden som inte varit tipptopp och så. Men försöker att inte tänka på det nu, det blir som det bli. Den som lever får se helt enkelt!

Har tack och lov inte så väldigt ont i magen idag, visst är jag öm konstigt vore det väl annars. Blöder inte, vilket jag tycker att lite konstigt, har jag alltid gjort tidigare efter ÄP. Tarmarna är lite i uppror istället, av antibiotika kuren, men det tar jag med en klackspark.

I morgon söndag ska jag börja med vagiatorerna, Progesteron MIC, tycker att det fungerar riktigt bra. Inga svamp symtom, vilket är så skönt! Ska ta 1 vag. två gånger om dagen, morgon och kväll.

Hörs snart! Kraam fr B


3 kommentarer:

  1. Spännande! Då har vi återföring samma dag. Håller tummarna att det delar sig fint. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas och hoppas att går hela vägen ut denna gången..... jag kommer hålla alla tummar jag har och ni finns i mina tankar....

    Försök nu att bara vara och försök bara slappna av och ta en stund i taget....

    P.s och håll mig gärna uppdaterad... ;-)

    SvaraRadera
  3. Oj vad spännande, jag håller tummarna för att det här ägget är en kämpe! Pepp!

    SvaraRadera