22 november 2013

Svett, Blod, Tårar & Babyklister

Vi har så kallt i våran lägenhet, men i natt var det hett, vaknade och var så varm, svettig. Trodde faktiskt att jag hade feber, men det var väl hormonerna som svallade.
Under förmiddagen kom blödningen, skönt att det kom eller vad jag ska säga..förstå mig rätt nu..när det ändå var minus på stickan så..så ska det ju ändå ut, även om det inte alls ingick i min och makens plan. Men som vi alla vet, så lever kroppen sitt eget lilla liv och man kan ju inte bestämma över situationen när embryot är på plats. Även om jag ofta tror att det är mitt fel eller att jag gjorde något fel å det var därför embryot inte fäste..anar att jag inte är ensam med dessa tankar efter MF (missfall).

Skrev ju tidigare att tårarna inte ville komma, men igår kväll rann det över..väl behövligt, men väldigt jobbigt och många tunga tankar..det är deppigt som faaan nu!!!
Ogillar verkligen att leva i ovissheten om hur det blir framöver..vad ska hända här näst med vår barnlöshet..får vi göra nya IVF försök, eller äggdonation eller ska vi adoptera????

Jag vet ju var jag vill, jag vill fortsätta försöka med IVF. Ringde kliniken i em, kunde inte hålla mig var bara tvungen att få prata med dem och försöka få fram info om hur det blir. Den gulliga sköterskan skulle försöka få en pratstund med någon av läkarna och höra hur deras tankar går och sedan återkomma. Hon ringde tillbaka, men läkarna var upptagna, de hade inte tid..så pratade med sköterskan och så fick jag/vi en ny tid för läkarsamtal. 3 december, det känns bra, att det blev tidigare.

Igår hittade jag en IVF-blogg som skrev om "Babyklister" Fructus Femina, som används i Danmark & Norge vid IVF-kliniker. Det ska underlätta för embryot att fästa i livmoderväggen. Det finns att skicka efter på nätet ifrån Danmark. Är det någon av er som testat detta???
Jag är så sugen på att skicka efter det ifrån Danmark, känns som om jag inte har något att förlora..tänk om det fungerar!?

Pratade med sköterskan om det, men hon kände inte till det. Homeopat läkemedel är ju inte så "poppis" i den svenska sjukvården så som det är ute i övriga Europa. Så här ser "Babyklister flaskan" ut:



Så är det någon av er som besöker min blogg och har testat detta hör gärna av er, vill veta allt!!! =)

Kraam fr B

6 kommentarer:

  1. Hej.
    Jag har gjort 2FET och 2ET. Sista färskförsöket använde jag babyklister och är nu gravid 5+0 och tar det fortfarande. Jag tror på det och det skadar ju inte att testa.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hej Du Anonyma! Så trevligt att Du ville dela med Dig av din erfarenhet..hör gärna av Dig igen, om hur det går :)
    När började Du ta klistret?
    Tar Du 10 dr x 3 / dag?

    Jag måste absolut beställa hem en flaska :)

    Kraam & Lycka till!!! <3

    SvaraRadera
  3. Spännande! Jag ska helt klart skicka efter en flaska! Alla sätt är bra utom de dåliga.

    SvaraRadera
  4. Hej igen.
    Jag tar 10x3 och började direkt efter äggplocket. All lycka till dig!'
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej b!
    Jag följer dig men kommenterar sällan!
    Jag beklagar verkligen att det inte gick vägen nu senast!! Jag vet hur sänkt man blir..jag vill dock rekommendera dig att gå in och läsa på fertilitetsguiden.se där kanske du kan hitta uppslag/nya idéer/tankar kring vad som gör att det inte tagit sig hittills. Tyvärr måste man va sin egen läkare i Sverige idag..stor kram och lycka till!!!!

    SvaraRadera