1 november 2013

Så där då

Äggplocket är nu gjort, den här gången gjorde det mera ont att gå igenom detta. Fösta gången jag känt sådan skarp smärta under ÄP. Berodde ju dock på att äggstocken/arna lagt sig bakom livmodern på något vis, låg riktig tjurigt till! :(
Fick börja med 2 Panodil innan själva ÄP:et och när vi väl kom in i behandlingsrummet så lokalbedövades äggstockarna med en tunn fin nål, kändes knappt inte alls. Och så fick jag morfin liknande smärtlindring som vanligt, men jag behövde ju flera doser den här gången av morfinet. Blev väldigt dåsig efteråt, och så fick jag liksom kramp i magen. Mot krampen fick jag låna en värmedyna och lite senare kom den gulliga sköterskan med en Diklofenak supp. för att få snabbare smärtlindring. Pilla in den lilla suppen i ändtarmen..blää..kändes obehagligt! Men krampen avtog mer och mer, så de hjälpte.

Känner mig enormt trött nu efteråt, antagligen all smärtlindring som gör det + att jag fick antibiotika i tablettform mot infektionsrisken, som maken hämtade ut till mig på apoteket innan vi åkte hemåt. Mycket preparat på engång.

Imorgon lördag mellan kl. 8-9 på morgonen ringer labbet om svaret, om de små raringarna hittat på varandra och befruktat sig. Den här gången blev det 3 äggblåsor. Inte så mycket och hurra för kände jag först, men bättre än inget som sköterskan & läkaren sa. Eftersom det den här behandlingsgången sett väldigt annorlunda ut för mig, så utdragen och svårt att uppnå den rätta effekten av hormonbehandlingen. Så ska vara glad för det lilla, å vem vet kanske just det "DÄR GULDÄGGET" finns bland de här äggen! ;)

Nu bara hoppas å be och vänta på naturensgång. Det här är bland det tuffaste tycker jag, att gå och vänta å vänta på beskedet om äggen blivit befruktade och att de verkligen lever.

Håller tummarna det hårdaste jag kan, för att det går vägen den här gången för oss!


Måste än en gång få berömma personalen på IVF i Falun, de är verkligen jättetrevliga & goa!!! <3 Kraam fr B

1 kommentar:

  1. Nu hålls alla tummar och tassar som vi bara kan, hoppas nu att det går vägen och att det äntligen är er tur att gå guldägg som du sedan ska ruva i full tid..

    SvaraRadera