4 november 2013

På plats

Det här trodde jag verkligen inte, att det skulle blir så här bra! Det trodde inte personalen på kliniken heller, eftersom det varit så upp och ner med blodvärdena. Men nu är ett fint 12 celligt embryo insatt i livmodern. Fick faktiskt se det själv den här gången på bild via läkarens dator, super intressant och kul! =)

Den här gången frågade jag läkaren om det inte kunde vara idé och prova med Fragmin (blodförtunnande) för att undvika blodproppar. Det kan ju hjälpa till så att embryot fäster lättare. Jo, de gör vi sa läkaren och skrev ut ett recept..hihi. Hon måste ju ha tänkt på det själv innan antar jag.
Fragminet ska jag ta först fram till grav test den 19 nov & plussar jag då, ska jag fortsätta fram till grav.vecka 8.

Fragmin är förifyllda sprutor/injektioner på 5000 E/ml som man tar i magen eller i låret/skinkan, under huden. Har tydligen en lite grövre nål än vad Menopur sprutorna hade, känns ju mindre kul! Men det är en bra övning inför mitt kommande arbete, så nytta med nöje typ ;)

Nu är det bara att simma lugnt och försöka slappna av, leva här och nu. Blir nog inte så svårt, har fullt upp med studierna, har inte tid å tänka på så mycket mera just nu.

Håller tummarna nu att det här går vägen & att det är vår tur nu!

Tack för alla stöttande kommentarer på min sida, det värmer ska ni veta!!! <3 Kraam fr B


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar