20 november 2013

Grått & kallt

Brrr..kallt både ute och inne. Ligger under gos filten i soffan och försöker få upp värmen, men de går inge vidare. Känner mig ensam och tom, hoppet börjar skälva. Än har ingen blödning kommit, om det inte kommit till helgen kommer jag göra ett nytt grav.test.
Fast sköterskan på IVF-kliniken sa att det var ingen ide. Men man har ju läst om vissa tjejer som varit gravida fast grav.testen visat det motsatta, så varför skulle det inte kunna hända?!
Jo, jag vet jag letar små halmstrån, men va tusan jag kan inte låta bli.

Fick först tid för läkarsamtal den 18 december på kliniken, men jag frågade om det inte fanns någon tid närmare och då fick vi den 11 december. Känns långt dit, men å andra sidan kan vi ju ändå inte göra något tidigare. Sköterskan skulle luska lite hur tankarna gick hos läkarna och om hon fick veta något så skulle hon höra av sig :)

Igår pratade jag med vårdcentralen ang. urinodlingen som skickades iväg i lördagskväll när jag var till jourläkaren, och jo nog tusan hade jag en tydlig UVI. Dessutom var medicinen som jag fick insatt, resistent mot de bakterier som jag hade. Så igår fick jag en ny antibiotikakur utskriven. Så nu hoppas jag att det blir bättre. Kan ju inte låta bli och tänka att detta också kan ha påverkat resultatet, om övriga kroppen är i obalans så att säga. Men jag vet ju naturligtvis inte om det spelar in, har inget belägg för det..åter igen ett snille spekulerar hihi ;)


Tusen Tack för era kommentarer & tummar som hålls!!! =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar