20 januari 2016

30 Januari

Då kör jag igång och sprayar med Synarela..tjoohoo..eller nått..är i varje fall glad just nu. Det här måste ju betyda att vi kommer få göra en privatbetald äggdonation i Uppsala, det är ju inte helt klart än men allt lutar emot att det blir så. Våran donator ska godkännas av kurator och läkare, men som sagt äggdonationskoordinatorn tror inte att det blir några problem. Å hon är helt säker på att vi hinner börja och kanske även slutföra behandlingen innan jag fyller. Jag känner lättnad när hon säger så.

Något helt annat som inte känns bra är att det verkar svårt att få tag i ett sjuksköterskejobb här i min omnejd. Eller så är jag för kräsen, vill helst inte gå natt. Det känns stressande i varje fall. Alltid är det något. Men till sommaren får jag säkert jobba, då vill många ha semester..men jag vill ju börja jobba nu helst igår typ. Tråkigt att gå hemma nu =(

Nu har jag i varje fall börjat träna styrketräning och det känns kul. Soppluncherna och motion har börjat ge lite resultat på vikten, -2 kg. Det peppar mig =) Så bara att fortsätta i samma spår få se vad det kan ge fram till isättningen.

Kram från B







4 kommentarer:

  1. Ramlade in här i din blogg av en slump och såg att ni har gjort utredning, ivf m.m på Akademiska sjukhuset och jag skulle gärna vilja prata med dig.

    SvaraRadera
  2. Heja heja! Nu ska det bli bebis. :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hur kommer det sig att ni går på Rep i Uppsala när ni bor i Dalarna? Eller ni kanske bekostar behandlingarna själva och har valt den kliniken?
    Jag bor nämligen i Västmanland och har också gått på Rep. Jag gillade Uppsala som sjutton!
    Jag har hört gott om Falun också, där använder dom sig av embryo glue, det var jag intresserad av ett tag.

    Lycka till med det kommande försöket :)

    SvaraRadera
  4. Oj, såg precis er historia i högerkolumnen så nu har jag fått svar på min egen fråga. Glöm min tidigare kommentar.

    SvaraRadera