27 januari 2016

Intralipid dropp

Reproduktionscentrum i Uppsala ger inte Intralipid dropp, därför hörde jag mig för med IVF i Falun. Om de kan ge oss detta dropp och vad det i så fall kommer kosta oss. Fick svar nästan omgående att de kan hjälpa oss med det. Varje dropp kostar 2000:- att få hos dem. Så jag och maken har pratat och vänt och vridit på för och nackdelar med att ta eller inte ta dropp. Nu har i varje fall kommit fram till att vi vill köpa ett dropp till att börja med. Fösta droppet ges vid äggplock eller isättning när man genomgår en IVF-behandling. Antar att vi får vårt dropp dagen före eller efter isättning då vi inte kommer hinna till Falun samma dag som vi ska vara på Akademiska för isättning av donerat ägg.

Jag känner att jag vill prova allt, för det här kan vara vår sista behandling. Vad har vi att förlora?!
Det skadar ju inte att testa om vi ändå har råd till det.

På lördag är det dags att börja spraya, är lite lätt orolig att jag ska glömma av det. Har ju minne som en guldfisk emellanåt..ett varv i glasskålen år allt är borta haha :-D

I måndags och igår tisdags åkte jag och min syster långfärdsskridskor, isen var riktigt fin. Vi åker bara på plogad bana, det blev en rejäl tur igår, nästan 10 km. Det kändes i kroppen kan jag lova, mina fötter och armar värkte, men det var de värt. Känns i benen idag och lite i armarna, stakade på rätt mycket med stavarna, kan inte åka utan stavar. Men det är jättekul och rekommenderas varmt till er som inte provat på detta!

Kram fr B

1 kommentar:

  1. Det kan ju vara värt att testa. :)

    Håller tummarna superhårt för nästa försök.
    Kramar

    SvaraRadera