11 januari 2016

Tänkt om

Ojj, va snö det kommit och mer ska det bli..å kylan kommer tillbaka också sägs det. Igår blev det ingen promenad på grund av oplogade vägar, ingen lust att pulsa i snön..
Blev mest en inne dag, städade bort det sista av julen och så. I kväll ska jag på ljusbehandling till IVF Falun, det ska bli skönt. Brukar sova bättre efter det, fast jag drömmer mycket livligt också. De är en biverkan, men de är helt överkomligt.

Jag har under helgen tänkt om ang. mitt försök att gå ner i vikt. Jag ska fortsätta att äta soppluncher under veckodagarna måndag till fredag och så äter jag mer vanligt under lördag & söndag. Jag provar få se hur det går, är bara lite rädd för att jag kanske tröttar ut mig själv och blir jätte less på soppor. Men jag har idéer på flera olika sopprecept som jag ska prova, de flesta har jag hittat på nätet. En del improviserar jag fram själv få se hur det blir =)
Soppa är relativt billig mat också, det är positivt! I lördags så var jag och maken till Ö&B och köpte lite små prylar, jag köpte en förpackning med Naturdiet, de var extrapris. Blev inspirerad då någon av er blogg läsare kommenterat att ni bytt ut enstaka måltider med Naturdiet och gått ner i vikt med hjälp av det. Egentligen är jag lite emot de där viktminskningsprodukterna, jag vet inte om jag tror på dem fullt ut..tror nog mest på att förändra sin kost och träna mera..MEN kanske kan det vara en spark i arslet i rätt riktning så att man blir inspirerad att fortsätta kämpa. Stod på Naturdiets hemsida att den produkt jag köpte på Ö&B är en snabbstart på viktnedgången om man byter ut alla måltider och  tar 5 påsar om dagen i två till tre veckor. Men eftersom förpackningen innehåller 12 portioner så räcker den ju bara i 2 hela dagar, så det får vara. Jag byter ut ett mål om dagen, det får räcka. Jag tänker också på hur min mage/tarmar kommer reagera, endera blir det katastrof eller så händer inget speciellt.

Idag måndag ska jag ringa Reproduktionscentrum och berätta att jag fått min blödning, så att de kan ha lite koll på det inför den ev. behandlingen. De ville att jag skulle höra av mig när den kom.

Kram från B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar