17 mars 2016

Glad Ruvare

Fick i eftermiddags ett fint 8:a celligt embryo insatt, så nu är jag ruvare igen. En glad och lättad ruvare denna gången. För vi fick hela 6 embryon i frysen..lättnad!! Å ytterligare 6 embryon som ska odlas vidare tills på lördag, kanske kommer vi får någon mer i frysen..känns otroligt bra tycker vi. Jag är såååå glad för detta resultat! =)

Å jag lyckades bli ruvare innan min 40-års dag!!! Jiiippiiii!!! Vi hann!!!

Läkaren frågade om jag hade mycket flytningar av Lutinus, haha ja va tror du?! Känns ju som att jag kissar på mig ibland, rinner som en öppen kran stundvis..så obehagligt!! Ojdå sa undersköterskan som var med och skötte ultraljudet..hmm..ja så kan man väl säga typ. Läkaren sa inte ett knyst.

Frågade efter isättningen om det var okej att styrketräna eller om jag skulle ligga lågt med det fram tills efter gravtest. Men läkaren sa att jag kunde träna på som vanligt. Å att det var väldigt bra att träna som gravid och att man kunde hålla på med det ända fram till förlossningen om man inte mådde dåligt av det.
Jag blir dock lite kluven då de vid IVF i Falun sa att man skulle inte styrketräna och undvika att bära tungt den första tiden..någon annan som hört det?

På måndag kommer jag ringa och höra mig för om det blev något mer embryo i frysen..är så nyfiken så jag kan inte vänta på de där brevet som kommer skickas hem..vill ju veta hihi.

Nu blir det ryggläge i soffan och kika på några avsnitt av Grey's Anatomy med maken =)


Kraam från B

7 kommentarer:

  1. Åh grattis till ett fantastiskt resultat!! Håller tummarna nu. Jag vet att alla rekommenderar olika! Men sist ( då vi faktiskt lyckades, men kan ju va slump så klart hehe!) så gick jag på rådet jag fick av min kinesiska akupunktör: bara promenader, lugn träning så som yoga. Ingen styrketräning, träna magen eller crosstrainer ( och gym) fram till testdag. Jag testade. Det kändes bra och rätt för mig då ( men jag hade ju gått igenom en färsk stimulering) Fick rådet att hålla mig borta från kaffe och te ( koffein) dessa två v till testet och det gjorde jag rätt bra ;) tog nog bara tre koppar under tiden. Jag tror att jag också fick mkt hjälp av akupunkturen! I mitt fall ledde det till avkoppling i kropp under stimuleringen och tror det ökade på cirkulationen runt livmodern. ( gjorde strax innan insättning och strax efter) Detta är ju bara mina erfarenheter. Det finns någon inga " mirakel kurer", man får ha lite tur och tajming med! ;) Gör det som känns rätt för dig denna gång. Lycka till! Hoppas hoppas kram / Karin

    SvaraRadera
  2. Grattis till ruvningen! Nu håller jag på att du får ett fint plus på td. Vi har tid idag för ET och jag är otroligt nervös. Tror dock att vi slänger ut 75.000kr i onödan och att vi får ett minus. Men jag önskar och hoppas av hela mitt hjärta att detta ska gå bra! Sköt om dig vännen! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
  3. Nu håller jag tummarna att det går hela vägen för dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Jag fick rådet att vara som vanligt men lyssna på kroppen... Den kunde få sig ett spel just med temperaturen???

    SvaraRadera
  5. Stort grattis!
    Rekommendationen brukar vara att inte göra någon större ansträngning såsom ridning eller styrketräning. Jag hade hoppat det fram till testdagen och kört längre promenader :)

    SvaraRadera
  6. Grattis! Nu är det er tur! :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Åhh, vad roligt att det blev så många embryon =) Håller tummarna att det är er tur nu.
    Kram Susse

    SvaraRadera