25 mars 2016

Illamående

Igår när jag och maken var och handlade blev jag så illamående på affären, tack och lov satt det inte i mer än ca 5-10 minuter, sedan var det borta. Men nu är det tillbaka med full kraft, tycker att det brukar hjälpa om jag tar lite salt lakrits, men läst att det inte är bra att äta som gravid..fast nu tror ju jag att jag inte är det..att det bara är biverkningar av hormonerna.

RD 8: Illamående, trött och lite huggande känsla i magen stundvis, kissnödig, ångest.

Ska ta en promenad nu, frisk luft kan också hjälpa mot illamåendet =)

Kram B

P.S
Måste tillägga att jag i natt hade livliga drömmar igen. Drömde att maken gick genom isen och jag slängde mig då ut för att dra upp honom, jag kanande på magen som en säl och gled på min jacka. När jag väl fick upp honom var det inte alls djupt där, typ till knävecken haha så skum dröm men så verklig. Sedan vaknade jag med ett ryck kl.7:30. Gick upp och kissade och tog Progynon, sedan tillbaka till sängen och somnade om efter en stund. Å då drömmer jag om att jag ska bada vid en insjö och att jag krattar botten för den är lite slammig med gamla löv å sånt.  Då får jag syn på en orm i vattenet som jag kastar iväg med krattan flera gånger, försöker få upp den på land men misslyckas å helt plötsligt tappar jag bort den för en liten stund å då hoppar den upp från vattnet och försöker bita mig i benet och så vaknar jag igen..fyy läskiga drömmar!! Hoppas att det är något positivt med alla drömmar. D.S

3 kommentarer:

  1. Jo jag tror det är positivt ja! ;) lakrits klassiskt hoppas hoppas! Vilken dag ska du testa? Kram/ Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, någon stans så hoppas jag ju naturligtvis att det blir ett plus. Td är 4 april..men som sagt jag gör nog ett tjuvtest några få dagar innan,så som 31/3.

      Kram Kram

      Radera
  2. Det låter ju positivt! Jag håller tummarna superhårt. Lakrits är så gott, men min mage klagar. Max 50 g om dagen. :)
    Kram

    SvaraRadera