31 mars 2016

Tjuvtest RD 13 samt 14 & Födelsedag

Tjuvtestade redan igår, kunde inte hålla mig och dessutom var det en baktanke bakom beslutet. Min känsla den här gången är ju att det inte tagit sig. Men oj så fel jag hade..kul med överraskningar och en väldigt fin födelsedagspresent fick jag idag också.


Det övre testet är från igår onsdag 30/3 och det digitala är från i morse 31/3 =)

Så igår ringde jag IVF i Falun och bokade in en tid till idag för att köpa mig ytterligare ett Intralipid dropp. Så kl.09:30 var jag där och fick droppet i förmiddags, det kändes bra och jag tror och hoppas att detta är till hjälp för oss nu.

Under eftermiddagen ringde jag även till RPC och berättade om det positiva tjuvtestet. BM som jag pratade med blev jätte glad och sa flera gånger "Det är ju helt fantastiskt att det tagit sig igen, va kul! Nu håller vi tummarna för er.." Då blir man allt lite extra glad tycker jag =)

Idag är det RD 14 och jag har inte sett några tecken på blödning än, det känns lovande. Har nog aldrig tidigare skett under denna krokiga och långa resa. Hoppas det håller sig borta!

Jag känner mig lättad och glad men oerhört rädd att det ska sluta som det gjorde i höstas. Försöker att inte tänka så mycket utan bara andas och vara i stunden.
Dessvärre håller jag på att bli sjuk igen, ont i halsen, sjukt trött och huvudvärk..orkar inte!! Å jag som ska börja mitt första sjuksköterskejobb imorgon..så pinsamt att bli sjuk första dagen..hoppas att det är bättre i morgon.

Nu blir det gos med kudden!

Kraam från B

6 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen gumman och stort grattis till plusset! Håller alla tummar som finns att detta ska gå bra! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
  2. Stort grattis!! Vad roligt! Det behöver ju inte vara dåligt att vara sjuk ibörjan av grav, kan ju hjälpa till lite- med nedsatt immunförsvar men kul är det ju inte ;) ( har sedan jag blivit gravid varit förkyld två gånger, munsår två ggr ( har aldrig det annars!) och jag är bara i v 24.... Så man känner verkligen av nedsatt immunförsvar ;) Jag håller tummarna att allt går vägen! Kram/ Karin

    SvaraRadera
  3. Så härligt! Stort grattis :) Håller tummarna att det går vägen nu!

    SvaraRadera
  4. Va roligt för er. Håller tummarna så mycket för er. jag är så glad för er! Hoppas att er tur smittar 😊

    SvaraRadera
  5. Åh, fantastiska nyheter. Grattis både till plusset och på födelsedagen 💕 Nu måste detta gå vägen. Det är verkligen er tur nu! Ska hålla tummarna i 9 månader nu. Stor kram H

    SvaraRadera
  6. Åhh, vad roligt att läsa. Stort grattis =)

    SvaraRadera