24 mars 2016

RD 7

Tusen Tack för ert peppande, det behövs här!!

Å fyy blää, maken hänger tvätt i vardagsrummet och det stinker sköljmedel å jag blir illamående..enligt maken stinker det inte alls, han har haft pyttelite sköljmedel i tvätten säger han. Så mitt luktorgan alltså, de är inte å leka med just nu..kanske är detta ett positivt tecken trots mina mörka och tunga känslor som hänger som ett stort mörkt moln över mig och plågar mina tankar. Usch för denna ovisshet!!
Men läste precis hos en annan go bloggare och ruvarvän att hcg börjar tidigast stiga RD 8, det får mig att känna lite hopp i varje fall. Illamåendet kände jag av igår också men trodde att det berodde på IBS magen.

Idag är det alltså en vecka sedan isättningen och det är väl egentligen nu som de värsta tiden fram till testdag börjar på allvar..huua!!
Varför har vissa sin riktiga testdag på RD 14-15 och vissa på RD 18?!
Akademiska har på RD 18, så i vårt fall har vi testdag den 4 april. Vad är det som skiljer?
När vi gjorde IVF hade vi testdag på RD 14 eller om det var 15..har det något med att göra att det var mina egna embryon då eller?

Funderar på tjuvtest..men nää..håller mig till min födelsedag då blir det ändå ett tjuvtest på några ynka dagar ;)


Önskar er en GLAD PÅSK!!!

Kraam från B


2 kommentarer:

  1. Jag har egentligen td tisdag på rd 11 men då jag jobbar 2 nätter testar jag på onsdag rd 12. Men just nu känns det som att det blir negativt som vanligt *suck* Dina tidiga symtom låter bra, hoppas det går bra med dig nu! Hejar på dig gumman! Kram på dig och glad påsk. Genus Longing

    SvaraRadera
  2. Heja! Vår klinik hade testdag 16. Har aldrig vågat tjuvtesta. Glad påsk! Helt ok att äta lite extra påskgodis tycker jag ;) kram/ Karin

    SvaraRadera