1 april 2016

Pinsamt

Det blev sjukt pinsamt att ringa sin nya chef i morse och sjukanmäla sig första dagen, men kunde verkligen inte gå till jobbet. Halsen värkte väldigt mycket, liksom huvudet och hade också lite feber, så, så blev det med det. Nu har halsen tack å lov blivit något bättre, det gjorde till och med ont att andas i natt och i mors =(
Inte ville/vill jag ta några värktabletter heller, tänker på det lilla "fröet". Vet att man kan ta paracetamol, alltså Alvedon. Men nej, jag försöker klara mig så långt det går utan.

Köpte här om dagen ett storpack av RFSU grav.test, ni vet det där papperspinnarna. Så i morse tog jag ett eller ja två blev det. Men gud va dåliga de är, tänker jag aldrig mer köpa..syns knappt något streck och ändå testade jag positivt igår och dagen före med Clearblue och de visade sig relativt fort..så i morse höll hjärta på att stanna och paniken var nära. Tog en bild ändå å så här dåligt såg det ut


Visst det är fortfarande ett tjuvtest, RD 15 idag. Men tycker att strecket skulle vara något starkare.
Nu blir det inga fler test förens på måndag morgon då det är vår "riktiga" testdag enligt kliniken. Å hädan efter blir det bara Clearblue test. Pratade med RPC under eftermiddagen de ringde mig och vi kommer att få en tid för ultraljud hemskickat. Troligen blir det ultraljud runt omkring 27 april. Känns långt dit,  jag hoppas verkligen att inget obehagligt kommer hända..så som det gjorde i höstas. Ska försöker njuta av situationen här och nu. BM sa att det lilla livet det lever i sin egna lilla värld i sin miljö där långt in i din livmoder och du kan inte påverka det, så du ska bara andas och vara i nuet. Så ska försöka med det då. Ni vet ju hur lätt det är eller hur?!

Tack för era gratulationer!! Det värmer! Snälla släpp inte tummar och tassar än, vi behöver dem fortfarande!! <3

Stor Kram till Er Alla!!!

Trevlig Helg! // B

3 kommentarer:

  1. Hej! Har följt dig ett tag men aldrig kommenterat. Först, grattis!!! Sen, de där testerna är urdåliga. Man blir ju dessutom lurad av att de heter typ testa tidigt! Jag kommer heller aldrig mer att köpa dem efter att jag blev livrädd att det var missfall för att de blev så mycket svagare än alla andra jag använt innan. Om du vill testa många på raken är det bättre att köpa storpack från testlagret el Apoteket hjärtats egna (lite dyrare).

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Å Tack för att Du ville lämna en kommentar å info om andra test :-)
    Ja jag tänker inte köpa det märket mera, så dåligt!

    Kram fr B

    SvaraRadera
  3. Allt som är billigt är inte bra och det verkar stämma om detta! Jag håller mig till Cleaeblu och deras tester, dyrt men värt pengarna! Krya på dig gumman och lycka till med nya jobbet! Kram Genus Longing

    SvaraRadera