16 februari 2014

20:e

På torsdag 20:e så har vi en ny tid bokad för läkarsamtal vid IVF. Oj va det här känns långdraget..men snaaart är vi nog igång med vår resa igen.

De senaste veckorna har jag varit yr och svettig till och från, så när jag var på ljusbehandling hos IVF för två veckor sedan så bad jag dem ta ett blodtryck på mig när jag ändå legat ca 10-15 min. efter ljusbehandlingen. BT visade 125/92 undertrycket var för högt. Så det blev till att ringa VC och beställa en tid till en distriktsköterska för att kolla upp detta. Så i måndags var jag dit och de mätte trycket..å heej å håå va det var högt både över och under trycket =(
Fick en ny tid för mätning, så på tisdag ska jag till VC igen å de ska mäta. Hoppas att det är bättre då. Minsta lilla stress påverkar ju trycket så det stiger i höjden, och jag är ganska ofta stressad..bär på en inre stress..men vem skulle inte gör det med tanke på detta med att inte få några barn?!

Jaja ska i varje fall kolla upp trycket och det är bra av vården att det tas på allvar.


Kram fr B

1 kommentar:

  1. ÅÅ vännen, jag hoppas verkligen att det blir ett bra läkarsamtal imorgon och att ni hittar en bra lösning som resulterar i att ni får bli föräldrar.

    Håll mig/oss uppdaterade.

    SvaraRadera