12 mars 2017

BIG NO NO!!!!

Någonting är galet fel..tog ett grav.test i torsdags eftermiddag då jag under dagen känt en oroande känsla i magen, som om att mensen var på väg.Som ett slag i ansiktet, en rak höger möttes jag av ett klart och tydligt fett minus. ???
Men min goda känsla då, å ömmande bröst som dessutom vuxit samt ingen blödning..vad betyder det här???
Tog ytterligare ett test ihop om att det första visade fel, men nej det andra testet gav samma resultat.

Beslutade mig för att vänta och ringa Akkis och ta ett nytt test på morgonurinen på fredagen. Sagt och gjort men även de var minus.Fattar verkligen ingenting. Det som känts så bra och allt. Tjii fick jag. Så under Fredagen ringde jag RPC och BM som jag fick prata med var mäkta förvånad och var iväg och rådfrågade läkare. De fattar verkligen inte heller hur jag kan ha fått ett minus redan men ingen blödning..BM frågade om jag verkligen tagit rätt test så det inte var ett ägglossningstest så lätt att man tar fel sa hon. Men nej det har jag inte gjort. Hon frågade vidare om grav.symtom och om de avtagit..men nej brösten är hårda å ömma samt större..kan förvisso vara av medicinerna sa hon och det kan de ju vara. Har ingen smärta i varken magen eller ryggen. Allt är bara jätte konstigt.
Vet inte vad jag ska tro..oroar mig lite för vad som ska hända här näst och var sitter embryot, blir det skrapning eller operation. Eller finns det ett tickande litet hjärta där inne ändå, fast hcg:t är så lågt att det inte längre ger utslag på grav.testet???!

Konstigt nog finns den där "braiga" känslan i kroppen kvar..varför finns den där om allt har gått åt helvete igen??!

På tisdag får vi nog svar på allt för jag ska då på vul till Akkis på förmiddagen. Hoppas naturligtvis på ett positivt svar!

Jag har redan börjat tänka på reservplaner som alltid. Har förvisso två embryon kvar i frysen, som vi hoppas på, men tanken på att fara utomlands finns.

Återkommer så snart jag vet något.

Kraam från B

5 kommentarer:

  1. Låter väldigt konstigt för du borde fått en svagt plus om det gått åt skogen först innan ett minus beroende på ditt starka plus innan. Förstår att det måste kännas skit jobbigt just nu med ovissheten och allt detta innebär för er. Jag håller tummarna för att detta ändå ska gå bra för er!!! Tänker på dig gumman! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
  2. Åh håller tummar och tår!!!!

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på dig och håller tummarna för att allt går vägen. ��

    SvaraRadera
  4. Jag fortsätter att vara positiv, fortsätt andas och andas och andas..... på tisdag får du en förklaring tills dess försök bara vara

    SvaraRadera
  5. Hur har det gått? Håller tummarna

    SvaraRadera