2 mars 2017

IBS illamående eller?!

Natten som var vaknade jag av att jag mådde illa, lyckades somna om men vaknade igen och mådde då ännu mer illa. Så det blev en date med toastolen..huua!! En liten kräka sedan blev det något bättre, magen var också i uppror, ont av alla gaser. Tror inte att det berodde på graviditet eller magsjuka utan snarare min IBS som spökar. Har fortsatt att må illa till och från under dagen, trodde att jag skulle kunnat åka till min arbetsträning men nää de fick vara idag.

Har istället roat mig med att kollat på senaste delen av tv-serien "Innan vi dör". Tycker den är riktigt bra! Samt målat en byrå och beställt lite kläder från Indiska och ringt Akkis för att förnya hormonpreparaten som tagit slut.

Nu har maken åkt till soptippen, vi håller ju på och flyttar ur vår lägenhet så det blir en del skräp. Galet mycket man samlat på sig under åren..jisses!! Jobbigt med flytt, men skönt att få det rensat och det kommer bli bra när allt är klart. Vi ska flytta till ett litet mysigt rött hus med ljusgråa knutar, vårat fritidshus som från början är makens mormor & morfars hus. Ligger inte jätte långt ifrån där vi bott, så vi rör oss inom samma kommungräns =)

Jag minns att när vi var till Akkis och träffade kuratorn inför utredning för att genomgå äggdonation så sa hon att det var inte praktiskt att hålla på med flytt när man var mitt under behandling. För att det kunde medföra onödig stress o.s.v. Det struntade vi i den här gången..jag sa till maken innan vi bestämde oss för att göra denna behandling att det här kan istället vara praktiskt för mig då jag är en "tänkare". Eftersom vi nu är mitt uppe i flyttandet har jag liksom inte tid att fundera så mycket på "fröet" i min mage om de lever eller inte. Dagarna har rullat på å jag har fullt upp med att packa flyttlådor, planera och arbetsträna. Å det känns bra =)

Å nu är det viss dags för dagen sista Crinone. Så skepp o hojj mina följare. Hörs snart igen!

Kram från B


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar