5 mars 2017

Crinone klumpar

Här om dagen kom det en hel del Crinone klumpar ut, ganska stora och brun/gråa i färgen..de gjorde mig nervös. Det var så pass mycket så jag fick lov att ta till fingrarna och "rensa" ur slidmyningen..de liksom skavde, tog emot när jag skulle föra in Crinone applikatorn..vilket inte var så konstig med tanke på det som kom ut. Men jätteskum känsla!!
Sedan blev det bättre, bara kommit något enstaka litet brun/grått korn efter det. Googlade detta och fick svar på min fundering. Det här är väldigt vanligt med just Crinone. Läste om en annan tjej som hade varit på ultraljus vars gynekolog fick "rensa" ut sådana där klumpar för att kunna få in ultraljudsstaven och kunna se embryot..det här är vanlig med Crinone  hade läkaren sagt till henne också vanligt med "spottningar" med just Crinone, därför klumparna är brun/gråa.
Denna info lugnade mig =)

Annars så känns det helt ok, brösten ömmar och spänner, ofta kissnödig, väldigt svettig när jag tar mig för något och glädjeruset kommer och går. Nu vill jag att det ska bli 21:a mars så vi får åka till Akkis och göra ultraljudet och att det ser bra ut förstås!

Ha en bra dag!

Kraam från B

2 kommentarer:

  1. Jag hade oxå mycket sådana och det är normalt. Så du länge du inte har röda blödningar är graviditeten normal. Försök att inte googla för mycket vännen även om det är svårt. Du kan alltid maila mig, det är ju ändå mitt yrke. Detta kommer att bli bra ska du se!!! Kram Genus Longing

    SvaraRadera