14 mars 2017

Biokemisk graviditet

Dagens vul visade inget alls mer än en normal slemhinna, livmoder och äggstockar..så så var det med det. Väldigt snopet..jag och maken är som två frågetecken. Vad är det som händer??!

Läkaren konstaterade att det var en biokemisk graviditet, vilket innebär att embryot aldrig blev något, det orkade inte leva och utvecklas. Jag blev gravid, men sedan avtog det direkt. Det blev alltså inte ens ett missfall, då embryot dog så tidigt. Så nu slutar jag med hormonmedicinerna för den här gången och inväntar min mens.

Kommer åter igen att ta en längre paus och fokusera på viktnedgång innan något nytt äggdonationsförsök blir av. Vi har ju två embryon kvar i frysen som vi får hoppas på. Ska även undersöka och ta reda på info om äggdonation utanför Sveriges gränser. Jag ger mig inte!!!


Å ni som har eller håller på och kämpar med viktnedgång vet ju att det inte görs i en handvändning..det tar tid och man måste planera och strukturera om i livet för att lyckas. Det kommer bli tufft men jag är motiverad och mår idag bättre än vad jag gjorde för ca 1 år sedan när jag då också försökte med viktnedgång. Det gick ju inte alls bra då. Men skam den som ger sig, jag spottar i nävarna och gör ett nytt försök för att lyckas.

Efter läkarbesöket på Akkis så åkte jag och maken till XXL och jag köpte nya träningsskor och träningstight de har mellan 14-15 mars 30% på kläder och skor =) Så nu jädrar är jag på G.
Ska köpa gymkort också, så jag kan varva utomhus aktiviteter med gym. Men jag måste tänka mig för och inte stånga mig blodig, min kropp är känslig då jag har fibromyalgi och jag får lätt värk här och var. Ska nog även ta till lite mera akupunktur, tror inte att det skadar liksom.

Vi hörs mina vänner!

Kram från B




4 kommentarer:

  1. Men va..?
    Hoppades så att få läsa ngt helt annat här. Usch så tungt.
    Massor kramar till dig och kämpa på!!
    Ta hand om dig.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att höra vännen! Finns ingen rättvisa i världen. Tänker på dig så mycket. Kram Genus Longing

    SvaraRadera
  3. Blir så ledsen för er skull. Tånker på dig och hejar massor för att viktnedgången ska gå bra men framför allt att du ska må bra! Stor kram H

    SvaraRadera
  4. Nej nej nej! Det får inte vara sant!!! Blir så ledsen för er skull. :(

    Många kramar!!!

    SvaraRadera