1 september 2015

Då så kan vi lägga detta till handlingarna också

Blev lång väntan idag innan jag fick lägga mig på operationsbordet, hade tid kl.11:00 och kl.13:00 var det dags att lägga upp sig. Men var inställd på det, då sköterskan i torsdags varnat mig om detta.
Jag blev inte sövd, läkaren var lite orolig för att söva mig då jag har reflux sjukdom..vilket jag tror att de fått lite om bakfoten alltså att jag är värre däran än vad jag verkligen är. Försökte förklarade det för dem, men eftersom jag inte var så pigg på att sövas så behövde jag inte det =)

Läkaren var jättebra, hon sa vi tar det i din takt, tycker du att det gör för ont får du mera smärtis och avslappnande å hjälper inte det kan du få sova lite lätt. Vi testar och ser hur det går, och så säger du till om det blir för jobbigt.

Jag bad om lite smärtis och avslappnande under själva ingreppet, å fy fanken va de snurrade..haha. Men jag kände inte speciellt mycket visst kändes det väl att läkaren "bökade" runt med alla instrumenten och att hon spolade vätska, men det var inget alls emot när de på IVF rispade på livmodern..de gjorde jävligt ont de å ingen bedövning fick jag då heller.
Själva ingreppet idag gick på ca 10-15 minuter, läkaren hade lite svårt att få ut själva polypen när hon skurit löst den, den lilla rackaren ville inte följa med ut. Så hon fick gå in med en större tång, och då sa hon att hon var riktigt elak mot mig..jag har ju så himla svårt å slappna av, så det kändes en aning men inte mer än att jag överlevde det också. Tänkte begära lite mera smärtis, men precis då vad det klart.

Innan läkaren lämnade op-salen så sa hon att livmodern såg bra ut och både hon och läkaren jag träffade i torsdags kunde inte se att något var oroväckande. Slemhinnorna såg bra ut.
Så skönt! Om ca 3 veckor kommer ett brev med posten, då allt som tas bort skickas på analys till labb.

Men var jag inte tvungen och be läkaren skicka journalkopior till Reproduktionscentrum i Uppsala och vår läkare där, det hade hon ju ingen aning om...blir man galen eller blir man galen..tänk att det är då samma visa oavsett vart i samhället man vänder sig. Att man själv ska behöva tänka på allt och ha kontroll och att papper kommer till rätt instans..djup suck!!!
Nu hoppas jag hon höll vad hon lovade att diktera in detta direkt, och skicka över papperen till Uppsala. För jag sa annars blir det stopp in min äggdonationsbehandling, å det har vi liksom inte tid med. Nej, nej jag lovar sa läkaren.

Passade på och frågade om varför jag fått dessa polyper om det kunde vara för alla IVF behandlingar som jag genomgått, mycket hormoner i kroppen och så, läkaren sa ja, det kan vara en anledning.
Har inte med min övervikt att göra i varje fall, frågade om det också.

Fick åter igen beröm att jag är så smärttålig, sköterskorna på op var imponerade..jag har ju varit med om en del..och jag är ju kvinna & viking mohahahaaa...

Blöder lite och öm i magen, har förebyggt med Alvedon som sköterskorna på uppvaket tipsade om.

Imorgon ska jag ringa Uppsala och berätta att polyperna är borta opererade.

Min mamma tyckte att jag snart kunde skriva en bok om alla mina undersökningar som jag genomgått..haha =)

Kram & Go'natt fr B

3 kommentarer:

  1. Tänk att din rispning gjorde ont, på CA kändes min rispning inte alls. Då kändes det mer att de tömde cystan men det kändes nästan inget heller. Hoppas att allt går bra nu i fortsättningen för dig gumman! Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det är över. Du är nog inte ensam om att inte kunna slappna av. Så mysigt är det ju inte. ;-)

    Hoppas det kommer att fungera bättre nu! :)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Skönt att det äntligen är över och att ni nu kan fokusera framåt. Hoppas du slipper att ha allt för ont...


    Massa kramar vännen

    SvaraRadera