30 september 2015

Telefonsamtal

Igår tisdag eftermiddag ringde reproduktionscentrun ifrån Uppsala, det var den gulliga BM som har hand om äggdonationer som hörde av sig. Hon berättade att de hade hittat en äggdonator åt oss i deras donatorbank..jag blev helt mållös och väldigt, väldigt glad på samma gång.
Visste inte om att de hade en donatorbank, antagligen tar de ägg därifrån för att tiden börjar bli knapp för vår del.

Så nästa eller nästnästa mens (oktober-november) kör vi igång ÄD behandling 2. Frågade BM om hur många ägg det handlade om och hon sa att det var 10 stycken som var nedfrysta från den här donatorn. Låter toppen, några borde väl klara upptiningen och befrukta sig hoppas vi.
Ååå va spännande det här är!!


Som jag tidigare skrivit så har vi haft en "egen" donator som ville hjälpa oss, men pga. privata omständigheter/skäl så blir det nu så här istället. Men jag vet att vår "egen" donator kommer göra någon/några andra par otroligt lyckliga då hon kommer donerar sina ägg en dag. Å jag hoppas och tror att hon vet att vi är otroligt tacksamma att hon ställde upp på just oss, att hon ville hjälpa oss att få bli föräldrar!! Du är mer än guldvärd J!!! <3

Kram & Go'natt!!






4 kommentarer:

  1. Åh va kul att läsa! Måste kännas pirrande och spännande. Ska bli kul att följa er! Jag äter en sorts cancermedicin för att få ägglossning nu så får vi se om vi får fet i oktober. Kram från Genus Longing

    SvaraRadera
  2. Åh! Det låter ju toppen!!!
    Jag håller alla tummar och tår hårt. :)
    En stor kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad spännande, jag håller tummar och tår för många befruktade ägg :) Stor kram H

    SvaraRadera
  4. Visst är det en GO känsla när man får det där samtalet....

    Klart flera ägg kommer klara upptiningen, nu laddar vi för en speciell höst som kommer förändra era liv...

    Vi håller alla tummar, tår och tassar. Det kommer gå bra det här vännen !

    SvaraRadera