13 oktober 2015

ÄD omgång 2

Blödningen har kommit och imorgon börjar jag med mina 2 st tabletter Progynon. Å nästa vecka blir det VUL för att se om slemhinnan växt till sig som den ska. Så imorgon ska jag ringa gyn och boka in en tid.

I vecka 44 kan det sedan vara dags för maken att leverera och någon dag senare insättning av ett embryo...så pirrigt och spännande. Hoppas så på ett gott resultat, att "guld" ägget/äggen finns där för oss nu =)

Igår kväll var jag till IVF i Falun och fick en ljusbehandling, ringde till dem förra veckan och frågade om jag kunde få en eller ett par behandlingar innan min äggdonationsbehandling och jag var välkommen. Då visste jag inte helt säkert att ÄD 2 skulle köra igång, för att blödningen hade inte kommit igång som förväntat. Men i morse satte de fart och jag ringde reproduktionscentrum i Uppsala och berättade. Så nu kör vi!!!

Tror ljusbehandlingen gett mig en skjuts, känt mig gladare och avslappnare på ett skönt sätt idag, men också trött. Synd bara att jag inte ringde IVF tidigare så hade jag kanske fått möjlighet att fått några fler ljusbehandlingar..men nu blev det så här.

Hör snart av mig igen, blir något mera intensivt bloggande nu när behandlingen kommer igång igen.

Stor Kram till er alla <3


 
 
 
 











3 kommentarer:

  1. Stort lycka till!

    /Le Petit +

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att Guldägget ska inplanteras gott hos dig! Om allt klaffar och Blasto överlever upptining så gör vi fet på fredag. Lycka till vännen. Kram

    SvaraRadera
  3. Åh! Vad spännande. Jag ska hålla tummarna superhårt!!! :)

    Får du ljusbehandling via IVF-kliniken? Det låter intressant. Vad gör det egentligen?

    Lycka till nu!!! :)

    Kramar

    SvaraRadera