5 november 2014

Fortfarande ont

Min mage gör ont, den nedre delen, när jag rör mig, det hugger, drar och ömmar.  Känner mig svullen...nu har det ju gått 5 dagar snart sedan äggplocket. Å när Dr Samir satte in lilla embryot i måndags em så såg ju allt bra ut, äggblåsorna hade fyllt på sig med vätska och slemhinnan i livmodern såg bra ut sa hon. Så vad är felet eller beror det här onda på alla hormoninjektioner..att det är biverkningar?!

Mejlade IVF igår och fick till svar att jag skulle avvakta och höra av mig till dem på torsdag om det inte blivit bättre..imorgon är det torsdag, så har det inte blivit bättre till lunch så får jag väl ringa då.
Varför!!!

Bara det inte är en UVI på g, har ju haft otur med det tidigare, men känns inte så. Har heller inte ont i magen som vid ett magknip eller menssmärta..det är annorlunda.
Någon annan av er som känner igen det här typen av symtom??

Kraam fr B

2 kommentarer:

  1. Jag hade liknande vid det förra FET. Jag var så säker på att det hade gått vägen då och att det var livmodern som höll på men så var det ju inte. Jag har liknande nu och vet inte vad det är. Det ömmar och drar ibland och jag är svullen på kvällarna. Det är ju förmodligen alla hormoner man stoppas i sig. Stackars kroppen. Håller tummarna för att det är positivt :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Det låter som milda symptom på överstimulering som kan komma upp till 2 veckor efter äggplock. Det brukar ge med sig på några dagar, men om det gör jätteont och du svullnar upp mycket ska du gå till läkaren för kontroll. Hoppas det går över fort och stort lycka till nu!!

    SvaraRadera