19 november 2014

Många tårar

Idag orkade jag bara inte gå till min praktikplats, natten som var blev det inte många timmars sömn. Låg mest och snyftade och grubblade. Så det var skönt att bara vara hemma och sörja, sova och inte göra något speciellt mer än ligga i soffan.

Tänk va mycket tårar det finns, nu har jag gråtit till och från och det känns bra och behövligt. Att lätta på trycket och sörja för att orka, kunna gå vidare.

Igår kväll kom det lite blod, och idag har det kommit lite mera, så blödningen är på gång. Lite ont i magen har jag också. Skönt att det kommer ut så att inte de hade blivit någon fnurra..det hade varit jobbigt om blödningen inte kommit igång när gravtestet nu ändå visade minus...

Kunde inte låta bli att ringa reproduktionscentrum i Uppsala och höra efter om vi kommit framåt i kön något. Å det hade vi, men det var många par före oss, har ju bara gått 3 månader sedan vi ställdes i kön. Å det är ju minst 1 års väntetid. Vänta å vänta.
De berättade att de fått in flera donatorer så det kändes ju lite positivt mitt i allt det mörka. Att flera har lust att hjälpa oss som väntar, det är helt enormt att dessa människor finns..jag finner inga bra ord för det. Jag är oerhört Tacksam att hjälp finns.

Vi, jag och min man har blivit erbjudna "ägg" från en urgullig ung tjej som jag hade turen att träffa under min praktik inom geriatriken för ca 7 veckor sedan. Hon var min handledare. och vi pratade mycket om min IVF-resa och att vi står i kö för äggdonation. Hon hade tidigare innan vi träffades fundera på att bli äggdonator, så det var inte alls främmande för henne och hon erbjöd sig helt själv att om jag/vi ville och var intresserad av hennes ägg så ville hon bli våran donator..visst låter det som en solskenshistoria..men det är helt sant.
Jag & min make finna ord för vår tacksamhet till Dig J!!!!

Det här är i varje fall en bra start på den nya resan för att nå ett ev. föräldraskap för mig och min man.

Ringde IVF idag och ville höra om det är möjligt att få ljusbehandling, men barnmorskan som håller i det var sjuk, så jag ska ringa på fredag. Känns mer än nånsin välbehövligt just nu med lite ljus.

Kram fr B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar