1 november 2014

Fösta steget

Strax efter 9:00 ringde en av embryologierna från IVF och berättade att vårat lilla ägg hade befruktat sig och att det därmed blir återföring på måndag eftermiddag =)

Jaaa det överlevde trots allt..när det nu klarat av de här första stapplande stegen kan det väl få fortsätta..snäälla modernatur.

Min mage är öm och jag blöder som om jag skulle ha mens, vet inte om det är "normalt" efter ett äggplock, har inte blött så här mycket tidigare i varje fall efteråt. Men det är antagligen inget att oro sig för, avtar väl.

Imorgon börjar behandlingen med Lutinus, vaginaltabletter med progesteron som ska förbereda och hjälpa livmoderslemhinnan så att ägget kan fästa och växa. Jag ska ta Lutinus 3ggr/dag, det kan ju bli intressant å pyssla med när man är på praktik..NOT!!
Jaja bagateller jag vet...toaletter finns..men ibland kan det vara lättare att ligga ner..kan dock bli lite svårt på en toalett anar jag *fniss* ;-)


Trevlig Helg!

Kraam fr B



4 kommentarer:

  1. Åh vad härligt! Jag håller tummar och tår för att det är ert guldägg :) Synd att vi missar varandra i Falun hela tiden. Vi ska ju dit på tisdag! Stor kram Helena

    SvaraRadera
  2. Heja heja lilla guldägget!!! <3 Massa kramar och lycka till!/N

    SvaraRadera
  3. Hoppas detta är ert lilla guldägg. Jag håller tummar och tår för en återföring på måndag. :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fin allahelgons-gåva. Har du något bra knep med Lutinus får du gärna dela med dig. Antingen här eller maila

    SvaraRadera