16 november 2014

Hej äggdonation

Under förmiddagen idag kunde jag inte hålla mig längre, jag tjuvtestade ruvardag 13..vilket jag inte alls skulle ha gjort, hade ju bestämt mig för att hålla tiden ut.
Gravtestet visade minus..jävla förbanade skiit kropp!!!
Först var jag mest arg och frustrerad, sedan kom tårarna och det värker i hjärtat och min själ, det kan inte vara sant..
Jag blöder inte än och det hugger å drar fortfarande i magen..å ett tjuvtest är ett tjuvtest..är ju faktiskt 2 hela dagar kvar till tidigaste testdag..så hoppet finns (kanske) kvar ett tag till..försöker tänka positivt som min make säger att jag ska göra.
Tog dessutom en lutinus på morgon innan jag fick sådan lust att tjuvtesta..å inte var det morgonurinen som jag testade på heller..hör ni hur jag försöker greppa varje halmstrå här?! :)

Blödning håll dig borta, jag uppmanar dig!!!

Fast som jag och min make säger vi står ju i kön för äggdonation så än är det inte helt kört.
Men jag har nog inte landat i det ännu, ville ju så gärna ha ett eget biologiskt barn.
Visst är jag glad för äggdonations möjligheten, mer än glad..men det gör fruktansvärt ont i själen och hjärtat. Det är vi nog flera som kan vara överens om, speciellt vi som kämpar/kämpat med IVF och som inge gett något gott resultat.

Kram

6 kommentarer:

  1. testade du digitalt? Jag testade negativt fram till dag 15. Och jag hade 411 i hcg i vecka 4. Precis som att embryot, det befruktade ägget eller vad vi kallar det för, fäster lite senare vid IVF? Låt oss hoppas några dagar till. Kram

    SvaraRadera
  2. Nää jag testade inte digitalt, tog ett annat idag. Testar digitalt på tisdag tror jag. Åå Mia Du gör mig hoppfull med din kommentar!!! :)
    Menar Du att ett IVF embryo kan fästa senare?
    Jag har ju legat i neder kant hela tiden med mina hormonvärden under de flesta av mina IVF försök, så de kanske är lika nu, fast jag igentligen är gravid men att hormonvärdet är för lågt för att ge utslag ännu..vet inte om det kan vara så MEN hoppas!!!
    Kram till Dig Mia!!! <3

    SvaraRadera
  3. Så tråkigt med negativt test. Jag hoppas på att ett under sker och att du imorgon får se ett fint plus.
    Många styrkekramar

    SvaraRadera
  4. Nej men fy! Det känns så hoppfullt denna gången ju med alla symtom osv. Jag hoppas som bara den att hcg bara va liiiite för lågt för att ge utslag på ett test hittills. Jag har också hört det med att det tar längre tid för ägget att fästa vid ivf. Jag tror på ett positivt besked i morgon med morgonurin! Kramar

    SvaraRadera
  5. Nej vad tråkigt! Jag hoppas att du är en av de solskenshistorier som får ett plus i morgon. Stor kram Helena

    SvaraRadera
  6. Att ständigt misslyckas är tufft, ingen vet hur mycket det tar på en. Att inte få biologiska barn är nåt som ingen utan oss barnlösa kan förstå hur viktigt det är! Vi som inte lyckas får ta andra vägar för att få barn, kanske inte den väg som vi helst ville ta men som kanske blir bra i slutändan! Tänker på dig! Kram

    SvaraRadera