3 november 2014

Ruvare & Sista återföringen (kanske)

Fick i eftermiddags ett sex celligt embryo insatt i livmodern, det såg bra ut men var inget "Guldägg", men nära på. För ett "Guldägg" ska ha 8 celler berättade Dr Samir.

Vidare sa doktorn att det här var sista återföringen hos dem, sista IVF försöket.  Det gjorde och gör mycket ont att höra, det svider i hjärtat och bränner bakom ögonen =*( Försökte protestera i ren förtvivlan, men Samir sa att vi tar den diskussionen när vi har fått svaret på hur det går den här gången. Men antagligen blir det inget mera IVF försök, utan då är det äggdonation som gäller.
Men nu ska ju jag bli GRAVID!!!

Fick Intralipid dropp efter återföringen, tog en timme ungefär att få. Det ska hjälpa till så att embryot inte stöts bort.  Så åter igen har jag själv fått påtalat om inte jag fick prova något preparat/metod..det är lite trist med IVF, att man själv måste ta reda på olika metoder som kanske kan vara värda att prova..inte första gången det händer ska jag säga under min IVF resa. =(
Frågan är ju hur mycket mera de sitter på som de inte provat på mig..vill helst inte tänka tanken alls..men den dyker ju upp.

Så Tusen Tack till er andra IVF-bloggare som delar med er av era mediciner och metoder som ni får prova hos era kliniker, tack vare er har jag fått reda på en massa som jag annars inte alls skulle ha vetat om och kunnat ifråga sätta hos min klinik där jag går/gått.

Tog också upp frågan ang. Fragmin om jag inte kunde få ta det nu efteråt och det gick hur bra som helst. Så nu är jag igång med injektionerna igen ;)
Å jag som redan har ont i magen antagligen efter äggplocket och att äggblåsorna fyller på sig med vätska.

Den 18 november är det dags för grav.test så nu ber jag på mina bara knän och ska verkligen försöka att ta var dag som den kommer, som Dr Samir & den gulliga sjuksköterskan uppmanade mig att göra- Lev här och nu! Tycker sådant är jättesvårt, vill gärna ha kontroll...men livet ser ju inte ut så.

Kram till er alla som följer mig/oss!



6 kommentarer:

  1. Hoppas att det tar sig nu och att ni får en liten 2015. Håller tummarna.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till ruvningen. Nu SKA det gå vägen. Det bestämmer jag!!! :)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Nu jäklar håller vi alla tummar, tår och tassar vi kan och skickar en bön att låt detta få bli ett kanonägg.. Massa lyckokramar

    SvaraRadera
  4. Då håller jag tummarna för att ni ska få ett fint plus! Kram

    SvaraRadera
  5. Jag ska hålla tummar och tår. Vad bra att du fick testa Intralipiden, det känns i alla fall som att man gjort allt man kan när man får testa nya saker. Hoppas att du kan koppla av och tiden ska gå fort! Stor kram Helena

    SvaraRadera
  6. När jag gjorde IVF i Danmark så gjordes äggplocket lördag middag och återinöringen måndag förmiddag. Det var två embryon som klarat sig . De var 4 celliga.Jag tyckte de var lite hårda när de sa att det inte bar bra kvalite på ebryona men de hade ju knappt hunnit få chansen att växa till sig. De satt in två och nio månader senare kom min dotter :) ALLTSÅ vill jag bara önska dig nu stort lycka till och detta borde minsann gå vägen. Och även om de inte säger att det är ett guldägg så hoppas vi att det visst det är ett guldägg. Mina var ju bronsägg haha.

    SvaraRadera