10 maj 2014

Efter lite strixande

Igår fredag em var vi åter på IVF-kliniken, maken lämnade sina simmare och de på labbet tog hand om dem på bästa sätt ;)
Ca 2 timmar senare var det min tur att bidra till processen..det var inte kul..hade supersvårt att slappna av och då kan ni ju själva räkna ut hur det kan kännas. Men med lite lirkande och en stöttande make samt en trevlig och lugnande sjuksköterska vid min sida så lyckades läkaren få in simmarna i livmoderns djupare grotta. Därefter fick jag ligga helt stilla i 30 min med bena böjda för att simmarna skulle få simma in djupare å ta en "date" med ägget ;)

Jag vet varför jag blev så spänd, tycker det är oerhört jobbigt när det är en manlig läkare som ska gräva och syna mig i skrevet fast det är hans jobb o.s.v..fyy..spänner mig vid blotta tanken =O

Men nu så är det gjort! Blev också rekommenderade till att ha samlag i helgen..för att öka chanserna..så här har det legats i hahahaa..har fasiken fått skavsår tror jag mohahahaa... =D
Så nu är det bara å hålla tummarna & vänta..om ca 2 veckor är det dags för grav.test :)

Ha de gott!

Kramisar fr B


5 kommentarer:

  1. Så otroligt spännande att ni får testa på det här. Kanske är det allt som behövs. Jag håller tummarna. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna. Gäller att köra när man får det ordinerat :p

    SvaraRadera
  3. Jag gilla r din positiva inställning. Men helgen innebär inte fre-sön?? ;-)

    Stort Lyckat till, nu är det banne mig er tur

    KRAMAR i massor vännen

    SvaraRadera