23 maj 2014

Grav.test lika med...

Igår torsdag testade jag, kunde vara för tidigt då det är lite svårt att avgöra NÄR själva befruktningen skede OM den någon gång skedde o.s.v. Det är ju betydligt lättare när man har ett bestämt datum som man i "normala" fall brukar få av IVF efter äggisättning...

Grav.testet igår var helt blankt..förvånad?!
Nää inte direkt, börjar nästan bli till vardagsmat..konstigt, hur jag kan ha vänt mig med något sådant..men det känns faktiskt så just nu. Kanske ett tecken på att ens tankar har accepterat situationen som råder och som ser ut av vara sanningen som jag kommer få leva med tills jag dör. Men jag kan ändå på ålderns höst tänka tillbaka på alla IVF försöken som vi gjorde och försöka trösta mig med att jag försökte i varje fall, men det gick inte, kroppen ville inte. Tänk om jag inte tagit detta steg och sökt hjälp, de hade varit än mera ångerfullt, brukar jag tänka idag. Visst jag vet att vi började för sent med barnverkstan, men jag var inte mogen för barn tidigare..för rädd och osäker. Men det är inget som kan ångras, det är som det är och eftersom jag som sagt inte var mogen, så är det ingen idé att lägga energi på detta.

Nu kanske ni tänker menar hon att hon ger upp nu, att det får räcka och acceptera livet som det är.
Nej, jag ger inte upp!!!

Men jag har gett mig tusan på att jag ska gå ner i vikt nu, det måste gå..det kanske är räddningen eller lösningen på barnlösheten. Jag är överviktig och läkarna har tagit upp det med mig..men det är som om inte min hjärna eller jag fattat vad de säger...men nu jävlar ska fettet bort. Jag vet att det går, även om det kommer ta tid. Har gjort det förr, för ca 4-5 år sedan. Då gick jag raska långpromenader och tränade på gym varje dag..visserligen hade jag all tid i världen då för jag var arbetssökande. Men det måste gå ändå nu. Läkaren vid IVF sa att det behöver bara handla om några kilon för att det ska bli förbättringar.

Igår kväll och ikväll har jag haft sammandragningar, så igår trodde jag att nu kommer blödningen, men ingen blödning varken igår eller idag..så än lever vi lite,lite på hoppet att det kanske var för tidigt att göra testet igår.
Så jag och maken har sagt att så länge inte blödning kommer så finns hoppet kvar. Tänker faktiskt ta ett nytt grav.test under helgen endera imorgon lördag eller söndag.


Kan ändå se lite fram emot att få höra något från Uppsala och äggdonations möjligheten, hoppas det inte dröjer allt för länge tills vi får något tecken där ifrån. Men en sak i taget.

Vi har beslutat oss för att göra ett nytt försök till hösten..(kanske blir det sista). Beror ju på IVF-kliniken också, om vi får.

Kraam & Go Natt från B <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar