31 oktober 2014

Flera små blåsor

Dr Samir tömde 2 fina äggblåsor och flera små blåsor under dagens äggplock, men det hittades bara 1 ynka ägg. Känner mig besviken och lite ledsen =.( 
Varför blev det så här?? Lite ont gjorde det också, då en blåsa hade borrat sig djupt in i den ena äggstocken, så doktorn fick försöka från flera håll innan hon kom åt den som hon ville, skalet var lite segt så att säga. Så därför fick jag en kort antibiotikakur som ska tas i 3 dagar med start direkt idag fredag, så ingen infektion uppstår.


När sköterskan kom in till oss efteråt och sa att det blev ett ägg, så sa jag attans då. Å så tänkte jag då kan väl den likaväl dö..känns ändå som om det inte finns något större hopp om att det kommer lyckas med så små marginaler. Jo jag vet det behövs bara ETT ägg för att det ska bli barn..men känner mig deppig och oerhört besviken, misslyckad just nu.

Imorgon lördag mellan kl.8:00-9:00 ringer i varje fall labbet på IVF och berättar om ägget befruktat sig och om det blir återsättning på måndag em.

Just nu ligger jag ihop krupen under en filt och vilar mig, blev så trött och dåsig av morfinet som jag fick intravenöst tidigare idag, samt att det gör lite ont stundvis i magen, som mensvärk med sammandragningar. Kram till er fr B







3 kommentarer:

  1. Det behövs bara ett ägg som du skrev... men om det nu är så att det inte tar sig så står ni väl även i kö fortfarande till äggdonation?

    Hoppas att det blir en mysig helg med ett positivt besked imorgon bitti.

    MASSA KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Nej vad tråkigt. Vi får hoppas att det är ert guldägg ändå! Håller tummarna för att det befruktas under natten :) Stora kramar

    SvaraRadera