29 oktober 2014

Mår illa

Vid 16:30 ringde min mobil, dolt nummer..det var IVF de hade fått ett återbud från ett par som också var planerade för äggplock på fredag. Så då skulle vi bli par nr 2 på listan för plock, och då ville de att jag skulle ta Ovitrellen kl. 19:50 istället för 20:10. Så nu är alla injektioner tagna.
Men idag reagerade jag på Organutralen, blev röd och det kliade något så fruktansvärt. Avtog efter ca 50 minuter. Å nu mår jag jätte illa, hormon elände..men som jag brukar säga det är det trots allt värt, för det kan ju vara NU det händer :)

På fredag morgon är det så dags att ta tömma äggblåsorna och hoppas att de innehåller de där guldägget som vi bara går och väntar på jag och maken.

Nu kommer det bli en sådan där pirrig helg, fylld med ångest och oro innan man vet om äggen befruktat sig och överlevt..tror nog ingen som inte varit med om det kan förstå hur det känns att gå och vänta.

Kram fr B

3 kommentarer:

  1. Jag är så fascinerad av ditt sätt att vara positiv.... Du ser alla möjligheter och tänker positivt i stort sett alla lägen, grymt jobbat!!!!

    Hoppas verkligen att fredagen den 31 oktober är eran lyckodag!!! Massa lyckokramar

    SvaraRadera
  2. Ett stort lycka till imorgon. Då ska guldägget plockas. :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tusen Tack Kära Blogg Vänner!! <3

    Kraam

    SvaraRadera