29 oktober 2015

ET

Idag gick turen till Uppsala och reproduktionscentrum som planerat, och jag/vi fick ett fint embryo insatt. Det hade mycket fin kvalité!! Bättre kvalitet kunde vi inte få sa Dr Johannes!
Jag frågade om det var ett Guldägg, de skrattade lite och sa åter igen att det såg riktigt fint ut. Å vi kan aldrig säga om det är ett guldägg eller inte, sånt vet man inte. Det är ju sant, de är ju inga siare!

Det andra lilla fröet var inte tillräckligt utvecklat för att frysas idag, så det får en dag till på sig att växa till. Hoppas, hoppas det går vägen så att de kommer till frysen!

Dr Johannes tyckte att vi haft otur som bara fick tre ägg av tio som klarade upptiningen och därefter bara två som befruktade sig. Han sa att det brukar inte bli så här dåligt resultat när man tinar upp äggen, han visste inte varför det blev så här. Jag och maken sa senare till varandra, det här är vår vanliga otur bara.

Nu lägger vi allt vårt hopp på att det lilla, lilla fröet som är på plats i min livmoder, att det kommer stannar kvar och växer sig starkt till ett foster och en frisk bebis.

På måndag kan jag ringa reproduktionscentrum och höra om det lilla embryot utvecklade sig och hamnade i frysen. De kommer skicka brev om ca 2-3 veckor om vi fick något i frysen, men det var helt okej att ringa och fråga själv sa både Dr och undersköterskan som var med under insättningen. Det kan vara svårt att vänta innan man får brevsvar sa de =)

Nu kommer den där jobbiga tiden när allt ska analyseras in i minsta detalj, toapapper, applikator och kännas efter till 110%..fyy ogillas!! Men lik förbannat så blir det så.

Nu ska jag njuta av helgen genom att hälsa på min syster, äta gott och gå till kyrkogården och tända ljus för alla våra helgon som inte finns kvar med oss på jorden.

Kram fr B





5 kommentarer:

  1. Åh va roligt att höra! Nu önskar jag dig all lycka i världen och att du får ett fint plus på td. Med så många minus som vi andra fått måste det vara din tur nu. Jag håller tummarna för er! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
  2. Så roligt att höra. Varför fick ni inte tillbaka båda, eller ville ni inte? Jag tänker på hur länge ni försökt och din ålder samt att de bara var 2-dagars. Jag ska hålla tummar och tår för er nu. Det är er tur nu! Stor kram H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag frågade BM om det på tisdagen när hon ringde, men fick till svar att så gör inte vi. Så då frågade vi aldrig igår, tänkte inte ens på det. Ska fråga om det igen om allt går åt pipsvängen. Men kan ha varit att det andra var för dåligt utvecklat också, då chansar de nog inte..min gissning. Kram

      Radera
  3. Vad härligt att ni fick ett tillbaka och som sagt det behövs bara ett! Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till ruvarstatus!! <3

    SvaraRadera