23 oktober 2015

Slemsäck

Vid dagens VUL misstänkte läkaren att jag hade fått en slemsäck i livmodern, så för att utesluta att jag var gravid "på fel ställe" fick jag lämna ett urinprov. Gravtestet var negativt som tur var.
Blev både orolig och trött när läkaren blev fundersam under ultraljudet, jag tänkte..men suck..jag orkar inte med mera trassel nu!!
När jag sa att jag blev lite orolig sa läkaren lite syrligt att en slemsäck det var väl inget att oroa sig för..lätt för henne och säga, som inte gått igenom vad jag gjort hitintills. Kändes som hon inte tog mig riktigt på allvar, hon förklarade inte heller riktigt vad som ev. orsakat det hon misstänkte. Fick inget riktigt förtroende för henne tyvärr.

Under eftermiddagen ringde reproduktionscentrum och meddelade att på måndag 26 okt. före kl.08:30 ska min make komma till dem i Uppsala och lämna sina simmare & på torsdag 29 blir det troligen isättning (om äggen + spermierna sköter sig d.v.s.).
Frågade BM som ringde om de där med slemsäcken om det kunde komma att påverka isättningen negativt, och om de tyckte att jag skulle göra ett extra VUL hos dem på måndag eftersom jag ändå kommer var med min make ner. Hon svarade att det trodde hon inte behövdes, de stod inget om det i faxet från gyn i Falun.

Ca 30 minuter efter jag pratat med Uppsala ringde BM upp mig igen, då hade hon pratat med läkaren och han hade efter lite funderande beslutat att jag skulle få ett extra VUL hos dem på måndag morgon, bara för att vara på den säkra sidan då. Det tycker jag känns bra, för jag vill ju att bästa tänkbara förutsättning ska råda i min livmoder inför detta återförande. Vem vill inte det liksom?!

Efter som det tar ca 2,5 timme att åka till Uppsala härifrån vi bor, så behöver vi åka ca 05:30 för att hinna ner före 08:30..det är ju rätt så tidigt tycker jag..jag som är så morgontrött..
Visst jag kan sitta bredvid och sova hela vägen om jag vill, men tycker synd om maken som får köra och som dessutom ska vidare till jobbet när vi kommer hem igen, så jag bokade nyss en hotellnatt för oss. Eftersom jag fortfarande studerar så fick vi studentrabatt på hotellet, sådant gillas skarpt!! =)

Förra helgen började jag virka mormorsrutor, det är första gången jag gör något sådant. Hittade en film på Youtube där en tjej beskrev så bra hur man gå tillväga för att virka mormorsrutor, till å med jag fattade hur man skulle göra och då är det lätt *fniss* Har försökt tidigare att virka, men det har inte gått nå vidare..mest hittat på egna mönster, det är jag en fena på ;-)
Jag köpte garn på Panduro, Soft Cotton i färgerna ljusblått, rosa och grått..har en baktanke med mitt mål..törs jag avslöja månn tro?! Jo, jag har tänkt att det ska bli en liten filt..en liten filt för en liten människa typ att ha i barnvagnen. Annars blir det som maken sa vi har den i hund eller katt bädden..för blir det mot alla odds ingen liten människa..ja då får det bli ett husdjur.

Här är några mormorsrutor som jag gjorde förra helgen. Känner mig stolt över min prestation med tanke på att jag inte tidigare lyckats virka efter ett mönster. Tror att det här kommer bli bra!
Beroende framkallande och superkul att pyssla med är det också =)



Nu så blir det natti natti här!

Kram fr B

3 kommentarer:

  1. Nu börjar det närma sig.

    Bra att du bokade in er på hotell tycker jag, det är ni verkligen värda.... Minns hur min make var ordentligt nervös inför spermielämnande men det kunde han inte direkt erkänna...

    Nu laddar vi för tumhållande och att nästa vecka blir er lyckovecka,,

    Massa kramar vännen!!!

    SvaraRadera
  2. Jag nog kan det vara så allt. Maken sa precis att han sovigt så dåligt inatt..vilket jag säger kanske nervös inför veckan?!
    Hmm..kanske det svarar han.

    Kommer bli en pirrig & spännande vecka. Hoppas på en massa tur nu :-)

    SvaraRadera
  3. Spännande! Nu händer det grejor :) vad är en slemsäck?? Aldrig hört nåt liknande.

    Kram

    SvaraRadera