12 april 2016

Ett svagt plus


Morgonens grav.test visade fortfarande ett svagt plus (bilden är tyvärr väldigt suddig) hCG:t  verkar fortsätta att släpa. Så fortsätter med medicinerna och att tar ett nytt test endera i morgon eller på torsdag. Inge vidare fart på blödningen är det än heller, det kom lite mer blod igår kväll när jag torkade mig, men blir inte mer än så. Samt att jag hade lite mensvärk då, så jag trodde att nu kommer blödningen igång på allvar..men nää. Inget hände och idag har det mest bara kommit brunt klet, blandat med Lutinus och mensvärken är borta.

I morse när jag vaknade samt under dagen så har brösten ömmat och gjort ont, jag har mått illa av dofter och magen har känts väldigt uppsvälld, jag har fått akne i ansiktet,
 yr och känslan av att ständigt känna sig kissnödig mest hela tiden håller i sig också..dumma hormoner som ger en sådana här biverkningar. Ikväll har jag varit lätt irriterad på maken också..stackarn!

Har fått en tid för ultraljud nästa vecka på onsdag 20/4 på RPC, om blödningen kommer igång av sig själv innan så åker vi nog inte dit. Men jag har dock några frågor till läkaren som jag skulle vilja ha svar på. Idag kom det över mig..varför ska vi vänta ända till hösten..tiden går ju och kroppen slutar ju inte åldras..så om läkaren godkänner så vill jag att vi gör ett nytt försök innan sommaren om det hinns med innan kliniken stänger för semester och så.
Dessvärre är inte maken helt säker på att han vill det, han tycker att en paus vore skönt..så övertalning är det nu som gäller här. Men vi har kommit överens om att vi först ska höra vad läkaren har att säga innan vi bestämmer hur vi gör.

Är lite orolig för att jag kommer ev. behöva Cytotec igen för att få igång blödningen, men det var ju inge svårt att ta dessa vaggisar och jag blödde inte speciellt mycket efter att jag tog dem i höstas, men å andra sidan hade jag då redan blödigt ut en massa klumpar tidigare under veckan innan jag fick medicinen av läkaren på RPC. Fick dem mer för att jag hade rester kvar då =(

Vi hörs snart!

Kram från B

1 kommentar:

  1. Ibland kan det ta tid för kroppen att förstå att det har blivit missfall och kvinnan får symtom ändå. Hoppas att det ordnar sig för dig vännen! Varför vänta som du säger, du hinner innan sommarstängningen!!!! Håller alla tummar som finns för dig gumman och jag tänker på dig! Kram Genus Longing

    SvaraRadera