29 april 2016

Fukt

Kom nyss hem ifrån mitt första besök hos Harmonica Akupunktur i Falun. Ojj, så intressant det var, va mycket det finns i kroppen som kan bli knas. Stundvis tyckte jag det kändes lite lätt "flummigt" det hon sa, men hon pratar liksom i andra termer utifrån kinesisk medicin. Men jag tror verkligen att hon är duktig och kan hjälpa mig på olika sätt.

Hon förklarad bland annat att jag har mycket fukt i mig och det är säkerligen därför som inget foster orkar leva i min livmoder. Cirkulationen är helt stängd sa hon, den energin kommer inte fram. Det samma gäller näringen som ett foster behöver. Hon kände på min puls och sa att den var väldigt långsam och inbäddad, svår att hitta. Sedan kände hon på min mage och sa att den var väldigt knölig och det tyder åter igen på att cirkulationen inte fungerar. Det gjorde riktigt ont när hon klämde på ena sidan av magen..ajjj sa jag där gjorde det ont å då klämde hon mera..schyst!! =(
Jag frågade vad det är för knölar..har jag cancer i magen..blev fasiken rädd där. Men hon sa det vet jag inte..knölarna tyder bara på att det är som inre celluliter och blod som ansamlat sig och bildat knölar, blodet kommer inte fram som de ska göra. Kan inte cirkulera..hmm..skumt!

Hon sa också att sådana här problem brukar ta ganska lång tid att behandla..jaha ja tänkte jag, min vanliga otur nu igen. Det här kommer blir dyrt!! I nu läget har jag bara råd med 10 behandlingar och det vet hon om. Sedan kan det komma att förändras då jag på måndag börjar jobba.

Hon kom också med några rekommendationer/råd/tips om att jag skulle sluta med all ko-mjölk för att dessa produkter drog till sig fukt, detsamma gäller potatis. Sedan tipsade hon om att jag skulle äta varmmat, dricka varma drycker, rums tempererat vatten eller varmt vatten och äta kryddstark mat. Men kryddig mat det går inte alls då får jag problem med min IBS sa jag. Okej, men det här är bara råd, sedan gör du vad du vill med denna information sa hon, inget som jag kollar upp att du följer.

Å till sist så satte hon några nålar både på framsidan och baksidan av kroppen, hon sa att nålarna har effekt ser jag. Jag frågade hur hon kunde se det, om det blev rodnader i huden eller? - Nää, nålarna vibrerar, de rör sig ser jag. Å det tyder på att energierna i din kropp flödar, men de kommer inte riktigt fram, det blir liksom hackiga rörelser. Guud så spännande tänkte jag!!
Sedan när jag reste mig upp blev jag yr och det svartnade framför ögonen, hon sa att det är dina inre vätskor som rör sig, nålarna har satt dem i gungning. Inget farligt!

Jag tror att det här kan bli bra även om det kommer att ta sin tid, jag tror på det här!  Min make är däremot mer skeptisk när jag berättade hur första behandlingen varit. Nästa vecka på torsdag har jag ny tid för en ny behandling.

Nu ska jag göra mig i ordning för konserten som jag och syrran ska på ikväll.

Trevlig Helg!

Kram från B

2 kommentarer:

  1. Jag hade avstängd cirkulation i kroppen och därför är jag tacksam att jag körde akupunktur i över 6mån och vem vet om det är det som hjälpt nu. Jag fick oxå rådet att äta varm mat och inget kallt men det struntade jag i. Däremot sa min akupunktör att kanel och ingefära hjälpte till. Jag körde varm vetekudde över magen ofta för att värma magen. Även om det är dyrt så kan det vara värt det, jag körde nog över 20 behandlingar tror jag. Du kommer vara i finfin form i höst så embryona kommer älska dig!!!! Kram på dig gumman och ha en bra helg! Genus Longing

    SvaraRadera
  2. Häftigt! Jo visst kan det va lite flummigt, vissa saker kan man ju sortera bort ;) samtidigt har kinesisk/ österländsk medicin funnits väldigt länge! De ser på ett annat sätt på kroppen och pratar om obalanser ( ett kompletterande sätt till västerländskt tycker jag) de ser mer kropp och själ hänger samman :) att öka flödet, cirkulationen i kroppen tror jag alltid är positivt speciellt i fråga om ivf/ fertilitet. Spännande! Ser fram emot att läsa mer. Kram! / Karin

    SvaraRadera