4 april 2016

RD 18 = Blödning

Vaknade tidigt av att jag var så kissnödig som alla andra mornar den senaste tiden, det som skilde sig åt mot de tidigare mornarna var att det rann ut lite blod i toan..kissade i lilla plastmuggen torkade mig och på toapapperet kom det klarrött färskt blod..faan jävla skit kropp!!!

Gick ut i köket tog grav.testet och det visade positivt..tog till å med en liten papperssticka bara för att, å strecket hade blivit starkare och syntes tydligare med blotta ögat. Det digitala visade Gravid 2-3 veckor.

Men det känns inte kul att blöda, dessutom färsk klarrött blod =(
Ringde RPC före lunch och berättade att jag fått en blödning. BM som ringde upp sa att jag skulle fortsätta med mina mediciner (Progynon + Lutinus) och ta ett nytt grav.test om en vecka och ringa dem och förmedla resultatet av det testet. Så det är bara att avvakta och se vad blödningen tar vägen, hoppas, hoppas det avtar!

Det känns i varje fall tryggt och lite hoppfullt att veta att vi har 6 embryon i frysen, och att det ev. finns möjligheter till ett nytt försök. Pratade också med BM om när ett nytt försök skulle kunna bli aktuellt tidigast, hon sa att läkarna vill helst att kvinnan ska ha ett par blödningar emellan. Så då blir det inte förens efter sommaren i vårt fall. Det känns långt, men det kan vara bra också för både kroppen och psyket.

Men vi fortsätter hoppas att lilla "fröet" håller sig kvar och att blödningen avtar.

Kram B




2 kommentarer:

  1. 49% av alla äggdonationer blöder under första trimestern så jag håller tummarna för att det ska sluta snart och att detta ska gå bra! Tänker på dig gumman! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
  2. Åh, tänker på dig och hoppas att allt är bra 💕 kram H

    SvaraRadera