11 april 2016

Tillbaka till ruta ett

Dagens grav.test visade ett svagt plus och det digitala har sjunkit till Gravid 1-2, så nu inväntar jag blödningen. Hoppas att det kommer igång av sig själv när jag slutar med Progynon och Lutinus. Nu vet vi åt vilket håll det bär av.

Det blev ingen bebis den här gången, året heller..förvånad?
Nää, det är ju som vanligt känns det som, vår vanliga otur tycks hålla i sig. Det kanske är tänkt att vi ska bara vara vi två i det här livet..inte meningen att vi ska få äran att bli föräldrar.

Men som jag skrivit förut..Vi kämpar/krigar vidare!!! Har ju sex stycken eskimåer i frysen på Akademiska, de måste vi verkligen ge en chans först innan vi lägger oss ner. Så till hösten tar vi nya tag och hoppas att just vårt "Guldägg" finns där i frysen.

Nu blir det fullt fokus på viktminskning, det kommer bli tufft..men jag vet att jag kan om jag bara ger mig tusan på det. Har gjort det förr!!

Väntar på att Akademiska ska ringa så att vi kan få ett svar på om vi ska komma ner till dem eller inte.

Blöder fortfarande lite, när jag torkar mig. Men det är mest brunt som kommer ut, inte kommit igång som det gjorde förra gången. Missfallen är tydligen olika från gång till gång. Förra gången i höstas var då så läskigt och obehagligt, så vill vi inte ha det igen.

Nu har jag pratat med äggdonationskoordinatorn/BM (gulliga Maj-Britt)..hon sa att så länge som det är ett positivt test så ska jag fortsätta med mina mediciner, spelar ingen roll hur svagt eller starkt testet är. Så då gör vi väl så då!

Ska ta nytt grav.test på onsdag och ringa upp henne igen, få se om det då är helt negativt då. Vilket det borde vara. Struntar i att ta ett hCG-prov hos IVF i Falun, då det känns onödigt just nu.
BM tyckte inte om de där digitala testen som visar veckor, hon sa att de är så missvisande och gör er bara mera förvirrade..det handlar bara om positivt (+) eller negativt (-) i detta läge. Hon förstod inte varför dessa tester existerade på marknaden och tyckte inte att man skulle ta sådana. Hon sa att vem säger att dessa tester är mer tillförlitliga och att de fungerar som de ska samt vilken vecka ni är i?!
Kan faktiskt hålla med henne om det till viss del, men ändå kan jag inte låta bli att ta dessa digitala Clearblue test. Får kanske tänka om där å enbart satsa på test som visar +/- hädan efter, de är ju också något billigare än de digitala. Mycket testande har det blivit denna gången, dyrt med andra ord..men ändå värt det.

Tusen Tack för alla hållna tummar, tår och tassar! Ni kan släppa dem nu för den här gången och vila upp er till hösten, då vi tar nya friska tag och behöver dem igen =)

Vi hörs snart igen!

Kram från B










17 kommentarer:

  1. Enorma kramar till dig gumman! Genus Longing

    SvaraRadera
  2. Stor kram! Jag tycker hon har en poäng BM du pratade om. Ta hand om varandra nu. Kram/ Karin

    SvaraRadera
  3. Skickar styrkekramar och tänker på er. Fan vad orättvist livet är ibland! Stor kram H 💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! ❤️
      Ja livet är verkligen orättvist 😕

      Radera
  4. Stor kram på er! Vilka kämpar ni är, vi är, alla som kämpar för att få våra efterlängtade barn!!!! Ta hand om dig och om varandra! Kramar

    SvaraRadera
  5. Stora styrkekramar till er!! Så tråkigt att läsa. Härligt att ni ändå ska kriga viddare till hösten! Heja er! Försök att ta hand om varandra & njuta lite av pausen & slippa presen. Varma kramar till dig. Du är så tapper. Höll verkligen tummarna för er �� kram

    SvaraRadera
  6. Nej nu jäklar tänka jag hålla tummar, tår och tassarna hålls ända tills testet inte visar nåt alls..... Det är eran tur nu....nu har nu kämpat tillräckligt......

    SvaraRadera
  7. Släpp tummarna du kommer få kramp i dem eller de kanske till och med växer fast i handen så länge som vi tycks få kämpa å vänta på vår tur...dessvärre ser den aldrig ut att komma den där storken. Ger vi upp? -Nej, krigar vidare här är vad vi gör!!

    Men vännen du kan vila de hållna tummarna till hösten, då behöver jag/vi dem igen ❤️

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker släppa när BM säger att du ska sluta med medicinerna.... Jag krigar härifrån och kommer fortsätta kriga tills ni blir föräldrar....

      Radera
  8. Blir så ledsen för er skull. Kan hålla med din BM. De där testen gör en bara orolig.
    En stor stor kram!

    SvaraRadera