28 april 2016

Mammografi

Senare idag ska jag på min första mammografi..usch så nervös jag är. Nån som ska "tafsa" på mina tuttisar å jag ger mig tusan på att det kommer vara en man, det är liksom min otur det.

Varför ska vi kvinnor stå ut med alla möjliga undersökningar av våra kroppar?!
Jo, jag vet att det är frivilligt och att det är ett jättebra vård erbjudande, att man är dum om man inte gör detta då det tyvärr är en stor chans att drabbas av bröstcancer i dag i vårt samhälle.
Men va tusan, jag är nervös ändå..detta bli inte någon rolig upplevelse :( Hoppas det går fort!

Igår blev det ingen promenad, benhinnorna gjorde lite ont så jag tog en vilodag. Måste lyssna på kroppen annars blir det inte bra här. Å igår testade jag den nya Diet Shaken med chokladsmak, men nää fyy va läbbig den var. Smakade då inte mycket choklad, en äcklig bi-smak hade den också. Så jag rekommenderar er verkligen inte att köpa denna!! Den åker i sopen! Jag håller mig till Naturdiet och deras färdiga shake, de är helt okej! Så dumt av mig att testa något nytt, jag ska hålla mig till det som jag vet fungerar i fortsättningen. Jag har inte tänkt att äta dessa produkter allt för länge som jag skrev här om dagen. Men jag testar om de kan hjälpa mig igång med viktminskningen eller om det bara är bluff som vissa konsumentrådgivare anser.

Imorgon fredag ska jag på akupunktur då, de ska bli spännande vad detta kan ge. Senare på kvällen ska jag och min syster på konsert i Falun, det är gruppen Freda med Uno Svenningsson som vi ska lyssna på. Något kul att se fram emot, det behöver jag nu. Å inte nog med det på lördag, sista april ska jag & syrran på Ko-släpp (kossorna släpps ut på grönbete från ladugården) och på kvällen blir det lite god mat och så tar jag, syrran & maken oss en tur ut med bilen för att titta på majbrasor som brinner så fint. Det blir en aktivitetsrik helg, sådant gillar jag =)

Sedan är det måndag och då börjar jag troligen mitt semester vikariat som sjuksköterska på en Vårdcentral..läskigt, pirrigt och spännande allt på samma gång. Men jag tror att det kommer bli bra!

Vi hörs snart igen!

Kraam från B








6 kommentarer:

  1. Duktig du är som kämpar på! Tänkte på en sak. Att simma vissa dagar i veckan kanske kunde vara bra o inte slita så mycket på kroppen? Plus det kan ju även vara trevligt att gå o bada. Ett litet tips bara! Lycka till ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tänkt på det, finns badbassäng här på orten..men törs inte gå dit pga. att jag är så rund med celluliter å allt elände. Gömmer mig i vassen jag haha
      Men tack för tipset Cicci!

      Kraam

      Radera
  2. Börjar man med Mammografi nu? Har dålig koll på det där. Låter läskigt!

    Naturdiet är godast tycker jag med. :)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp när man fyller 40 börjar mammografin eller i varje fall i Landstinget Dalarna är det så.
      Ja jäklar va hon klämde ihop tuttisarna, ja det var en kvinna tack å lov =)
      Men nu är det gjort.

      Ja, Naturdiet smakar nästan som milkshake tycker jag hihi =)

      Kram

      Radera
  3. Heja, dig som kämpar på. Kanske kan du variera promenader med lite yoga hemma, finns ju massa gratis pass på Youtube och även styrketräna lätt hemma med kroppen som vikt! Det är viktigt att variera sig men framförallt att hitta något man tycker om så att man ser fram emot att träna! Lycka till i morgon. Stor kram H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yoga, hmm..det ska jag kika på. Har försökt med hemma träning tidigare, brukar inte gå så bra..men visst det är ett bra tips. Tack H! =)

      Kram Kram

      Radera