20 april 2016

Innan sommaren eller i höst

Satt väl och väntade på att läkaren skulle ringa upp mig ca 11:45 idag då, tror ni han ringde eller? Nej, han ringde inte och jag väntade och väntade men ingen ringde. Behöver jag säga att jag blev jätte arg här..jag höll på å explodera. Jag ringde upp RPC och de ringde tillbaka efter lunch, då fick jag information om att det kört ihop sig totalt för läkaren på förmiddagen därför hann han inte ringa mig. Men han skulle ringa mig under eftermiddagen. Men varför kunde inte en av sekreterarna ha ringt mig då och sagt det till mig. Dålig stil av dem!!

Vid 15 tiden ringde så läkaren. Jag fick svar på min fråga om när vi kan tänkas få göra nästa försök. Han sa att vi kan köra när jag får min nästa blödning som borde komma i slutet av maj, vi hinner alltså innan de stänger för semester. Han trodde att min graviditet denna gång hade varit en kemisk graviditet vet inte riktigt hur han menade där, jag frågade inte. Det va dumt. Jag frågade om han trodde att det skulle vara bra om jag försöker ta våren och sommaren på mig och fokusera på en viktnedgång samt laddade batterierna. Han svarade då, om Du är motiverad så ska Du absolut försöka gå ner i vikt över sommaren. Det är det bästa jag kunde rekommendera dig just nu. Det skulle verkligen öka våra chanser, då övervikt ökar risken för missfall. Han sa om Du kan komma ner till bmi 30 eller lite under så skulle det verkligen vara bra, det skulle öka våra chanser betydligt.
Men jag sa till honom det värsta är ju att tiden går och min kropp åldras. Men det gör inget sa läkaren allt hänger på donatorns ålder och kvalitén på embryona och de åldras inte i frysen. Det kändes lugnande att höra.

Direkt efter samtalet kände och tänkte jag klart jag ska ta våren och sommaren på mig och försöka gå ner i vikt, det är det enda rätta nu. Men nu kan jag ändå inte släppa tanken på att vi får försöka igen innan sommaren. Så jag har sagt till maken att vi kan väl vänta och se hur långt jag kommit om en månad med viktminskningen så kan vi väl ta ett beslut då när mensen kommer och så. Han är med på det.

Jag vill verkligen försöka gå ner i vikt, känner mig taggad men som sagt gillar ju inte att vänta, men den här gången kan det faktiskt blir bäst så. Nu får jag ta och tänka realistiskt här. Det som oroar är om jag inte fixar eller hinner gå ner till ett bmi på ca 30 till september..nu är det ju inte spikat att det just blir nytt försök i september men det är mitt mål och önskan. Vill göra det så snart vi kan.

Maken och jag rev igång med en 5 km lång promenad nu på kvällskvisten, det var riktigt skönt. Skönt och rensa tankarna också. Så nu framöver får väl bloggen bli en tränings-ventil tills vi kommer göra ett nytt försök. Men jag behöver erat peppande, heja rop och tips för att lyckas med det här =)
Jag hoppas ni vill hjälpa mig med det!

Imorgon ska jag på anställningsintervju igen, börjar nästan bli varm i kläderna haha :-D
Å så ska jag ringa VC och fråga om provsvaren kommit å vad de visade.

Vi hörs snart igen!

Kram Kram

6 kommentarer:

  1. Låter ändå som ett bra samtal med läkaren :) en motivation är ju att varje kilo räknas! Varje kilogör skillnad, så "bara" en viktminskning på typ 5 kg skulle säkert göra skillnad i dessa sammanhang. Jag kan tipsa om viktväktarna, de var bra för mig och att gå på möten var motiverande. Trodde aldrig jag skulle klara det men gick ned ca 11 kg. Det var behövligt, nu under grav har vågen tickat uppåt. Lycka till nu! :) kram/ Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack behöver verkligen alla små och stora heja rop nu! Men som sagt varje litet kilo som jag kan dra ifrån på mitt bmi är bara toppen..känner mig på gång..jag ska banne mig fixa detta!

      Kram

      Radera
  2. Du kommer klara det jättebra vännen! Jag håller tummarna för dig! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åå Tack min vän!! Jag ska göra mitt yttersta och hoppas att det går vägen! Känner mig som sagt taggad nu.

      Kram Kram

      Radera
  3. Svårt val! Man vill ju bara köra igång direkt igen. Samtidigt vill man ju ha de bästa förutsättningarna. Kanske skönt att ladda batterierna i sommar?

    Hoppas det gick bra på intervjun!!! :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst vill jag bara köra på..men då har jag ju inte gjort någon förändring och då kanske det slutar så som det gjort de senaste två gångerna. Vilket gör mig rädd! Så nu har jag bestämt mig för att försöka gå ner i vikt, det bara måste gå! Å ja det kan nog vara både skönt & väl behövligt att ladda batterierna. Har varit så mycket här nu. Men nu vet jag i varje fall att vi har 6 embryon i frysen, å kan släppa den stressen som var i höstas att inte veta hur vi skulle gå vidare. Det känns så skönt!

      Tack intervjun gick bra..hoppas jag =)

      Kram Kram

      Radera