6 april 2016

Grå och regnig aprildag

Inget vidare april väder här i Dalarna just nu, regnigt och grått. Men efter regn kommer sol och då exploderar naturen på gott och ont! Det är trevligt för det blir så grönt och fint då, men usch för all pollen som bildas och svävar runt i luften.

Svävar ja, jag svävar också lite upp och ner. I måndags blödde jag lite under hela dagen. Igår tisdag kom det ljusbrunt Lutinus klet på förmiddagen och klara flytningar på kvällen. Idag har jag inte sett någotdera på bindan eller toapapperet, bara en liten knappnålsstor brunrosa prick på Lutinus "pinnen" nu på eftermiddagen när jag tog min andra Lutinus för dagen. Så jag hoppas och ber att det inte kommer mera blod nu!

För övrigt är jag enormt trött, sover gärna en stund på eftermiddagen nu när jag varit hemma och varit förkyld. Dock svårt att sova på natten =(
Brösten ömmar till och från, liksom illa måendet som kommer å går. Känslig för dofter så som sköljmedel, parfymer, fotsvett och duschtvålar. Måste också äta i tid annars blir jag illamående, blir också illamående ca 30-60 min efter jag ätit ibland. Å när jag ska sova på natten, kan jag inte ligga på sidan...konstigt!

Jag skrev ju att jag skulle börja jobba på en vårdcentral, det har blivit lite förändring där. Har sökt en massa andra tjänster och i måndags och igår har jag blivit uppringd och kallad på anställningsintervjuer. Har hela tre stycken nästa vecka, måndag, onsdag & fredag..wow!! Ibland är man populär! Trevligt! =)
Om jag inte skulle få något av de jobben eller vara intresserad för den delen, för så kan det ju också vara..så får jag börja på vårdcentralen i maj och jobba hos dem över sommaren. Det känns bra! Oavsett hur det blir har jag jobb, det kunde inte ha löst sig bättre. Tack och bock för bra arbetsgivare som vågar chansa!


Kram från B


2 kommentarer:

  1. Skönt att det har försvunnit, håller tummarna för att detta ska gå bra! Spännande med alla jobben, hoppas att du får ditt drömjobb! Bra grav symtom du har, nästan lite avis där! Kram på dig gumman!

    SvaraRadera
  2. Åh, här har det hänt saker sen jag sist besökte din blogg. Du är gravid!!! Stort GRATTIS!!! Åh vad kul! Fantastiskt! Efter så många års kämpande!!
    Förstår att du är nervös att något ska hända, men försök tänka positivt och njuta ändå!
    Kram

    SvaraRadera