22 april 2016

Provsvar

Igår ringde jag vårdcentralen och frågade om mina provsvar hade kommit och de hade de. Alla prover som togs var normala, så varken b-vitamin brist, ett dåligt tsh eller får lågt/högt Hb hade jag.
Så då vet vi det då..men jag blir ändå lite skeptisk är deras referensvärden detsamma som de som jobba med infertilitet?! Så jag begärde faktiskt att få mina provsvar hemskickade så att jag själv kan kolla med akademiska och/eller IVF i Falun ang. tsh-värdet.

Nu har jag beställt tid för akupunktur, nästa fredag ska jag till Falun och träffa en tjej som har egen mottagning där. Det ska bli spännande.

Jag gjorde nyss en juice i råsaftscentrifugen, läste om en detox juice som Leila Lindholm tipsade om här i veckan. Det skulle vara rödbetor, morötter, fänkål och lime i juicen. Den var väldigt utrensande stod det och inget för känsliga magar. Jag chansade och gjorde en egen liten variant, samma ingredienser men inte lika mycket av varje..åå fyyy va det smakade jord..måste varit rödbetorna. Annars var den rätt mild..men jag har så svårt för att dricka sådana där detox juicer..det nästan vänder sig i magen..blää! Ändå kan jag inte låta bli att testa hahaaha :-D
Få se nu hur min känsliga mage reagerar på den där lilla skvätten som jag drack, blev illa mående ganska omgående men det har tack och lov gått över nu.

Jag har på tre dagar promenerat 1 mil och 4 km det känns toppen så här efteråt!
Tidigare idag tog jag en promenad själv och nu till kvällen ska jag och maken ut på en runda. Bäst att ligga i om detta ska gå vägen, det är faktiskt skönt att promenera och nu är det rätt årstid för att kunna gå lite var och när man vill. Det är ljust ganska länge och ljusare blir det för varje vecka. Å snart hoppas jag att värmen kommer smygandes lite också, då blir det ännu skönare ute. Men just idag är det väldigt blåsigt här och då är det inte alls så kul att gå, men de får vi ta med en klackspark bara att kriga på.

Det är mitt motto just nu!

Trevlig Helg & Var rädd om er!

Kram från B



5 kommentarer:

  1. Har åxå funderat på att be om nya prover nu så jag vet hur jag ligger i järnvärde, tsh osv.. var länge sen jag kollade nu när resan pågått ett tag och det enda de testat om nu när vi ska dra igång är smittoproverna. Och jag vågar anta att vi inte dragit på oss hiv eller syfilis eller nån allvarligare form av hepatit då vi inte ens varit utanför landet eller stuckit oss på kanyler.. Men men jag kollar gärna om standardproverna också.. Kan ju inte skada?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä gör det Du om möjligheten finns. Skadar aldrig att kolla hur man ligger till 😉

      Kram

      Radera
  2. Jätte bra att du kollar TSH värdet. Och " vanliga" vården och ivf världen / fertilitet har olika nivåer vad som räknas som bra och normala värden. ( i af inte ovanligt) kram/ Karin

    SvaraRadera
  3. Oj så långt du har promenerat! Duktigt! :)

    SvaraRadera