30 april 2016

Soya, Mandel, Havre

Efter gårdagens rekommendation om att utesluta ko-mjölk har jag nu handlat hem olika alternativa drycker. Syrran och jag hade nyss mjölkdryck provning. Vi kom båda fram till att soyamjölk var det som var mest okej. Mandel dryck var verkligen ingen höjdare..smakade mycket mandel men var så blaskig, usch!! Havredrycken var smaksatt med choklad och det var gott =P
Men den kan jag ju inte ha i mitt te..blir nog inte så gott haha. Men kul å prova på olika drycker, finns så mycket och välja på idag. Soyamjölk smaksatt med kokos tycker jag är också helt ok, har provat den tidigare. Ska försöka och ta rekommendationerna till mig allt för att förbättra mitt mående och öka chanserna inför nästa äggdonation. Så kommer prova med soyamjölk och se om jag kan lära mig att tycka om det, dricker inte speciellt mycket ko-mjölk, har mest i te och till gröt någon gång i bland när jag äter det. Det som blir svårast är nog att byta ut matlagningsgrädden och/eller grädden som vi har till grytor, gratänger och såser när vi lagar sådan mat..de vet i tusan hur jag ska göra med det. Får prova mig fram, få se vad det smakar å vad jag tycker.
Har hört att det ska vara godare med soyagrädde än med havre..men får väl kanske prova båda.

Köpte här om dagen på mig Naturdiet shake, de innehåller ju då mjölkproteiner..jaja de struntar jag i,  tänker dricka dem ändå även om det kanske är hur dumt som helst för mig.

Har ni någon alternativdryck istället för ko-mjölk som ni gillar och kan rekommendera?

Idag är jag öm i magen, på ena sidan gör det väldigt ont bara jag vidrör lite lätt. Så jag mejlade akupunktörskan och frågade om det. Hon svarade att cirkulationen kanske kommit igång i just det området och att det bara var bra i så fall. Eller så kanske jag fick ont efter nålen som satt där tänker jag, men det syns verkligen inget på huden. Det går väl över.

Nu ska vi åka ut och kika på valborgsmässoeldar!
Å imorgon går vi in i vårmånaden maj, hej å hå va tiden går fort nu =)

Kram från B



2 kommentarer:

  1. Intressant. Kanske kan det räcks med att dra ner på mjölk? ( laktosfri också tex) Tänker att du är på gång med kosten, motionen och snart behandling, bara det inte " blir för mkt" liksom. Om du förstår vad jag menar? Jag är ofta en person som ger 110% men även på senare år lärt mig att bättre orka något fullt ut än att alltid gå all in. Men om du fixar/ vill - kör på det! :) ( menar bara att det lätt blir en massa förbud dom nästan kan kännas övermäktigt) eller också tänker man: en utmaning! Jag brukar tex beställa soya latte ute istället för vanlig mjölk, tycker jag är nästan godare :) eller laktosfri. Heja dig! Spännande med akupunkturen. Kram/ Karin

    SvaraRadera
  2. Till kaffe rekommenderar jag Oatly iKaffe. Mums! Annars använder vi mest mandelmjölk. Tycker det är gott till gröt etc. Dricker aldrig mjölk enbart. Förutom Oatly choklad då. :)
    Ha koll på sojamjölken att den är GMO-fri. Oftast är den det.
    Kram

    SvaraRadera