14 april 2016

Så kom då beviset

Idag visade grav.testet ett fett minus..suck! Men det var väntat..visste väl att det skulle sluta så här den här gången också..jag blir så himla trött, frustrerad och arg. Varför går det inte, vad eller var är felet...??! Å varför inträffar missfallen omkring samma tidpunkt hela tiden?!
Många frågor är det och som tyvärr ingen kan svara på, inte ens läkarna. Livet är för jävla orättvist ibland, kan inte låta bli att få tycka det just nu =(

Å blödningen vill inte komma igång, kanske kan det fixa till sig nu när jag slutat med Progynon och Lutinus, jag hoppas det. Orkar inte med något mera trassel på vägen, räcker gott som det är nu!

Läste på nätet igår att upprepade missfall kan bero på brist av vitamin B12. Jag har länge känt mig väldigt trött och det kan tydligen också vara ett tecken på B12 brist. Så nu har jag skickat efter B12-vitaminer på apotea. Jag hoppas att det kan göra mig piggare och även vara en hjälp inför nästa ÄD-beh. Allt är värt att pröva!

Läste också om akupunktur igår kväll och att flera tjejer/kvinnor med ofrivillig barnlöshet blivit hjälpa av just akupunktur. Att de faktiskt blivit gravida och fått barn efter sådana behandlingar, finns många sådana sidor om det på nätet. Så det är jag klart intresserad av att pröva, akupunktur ger ju inga biverkningar direkt. Visst, trötthet och huvudvärk men det är överkomligt.
Har någon av er som besöker min sida erfarenhet av akupunktur i samband med barnlöshet?
Har ni lyckats bli gravida efter att ni fått nålar?

Jag gick tidigare hos sjukgymnast för min onda rygg och axlar, då fick jag akupunktur och det hjälpte mig. Jag blev väldigt avslappnad och sov mycket bättre efter behandlingen, det skapade en skön känsla i hela kroppen. Så jag tror faktiskt att jag ska prova akupunktur.

Det här kanske blir en salig blandning av allt inför nästa försök, men det struntar jag i bara det blir ett välskapt och friskt barn..det är det viktigaste!

Hörs snart igen!

Kram Kram // B

17 kommentarer:

  1. Sänder enorma kramar till dig gumman! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
  2. Hej! Beklagar :/ så tråkigt!! Har du någon mail så kan jag maila dig om akupunktur? / Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Karin du får gärna mejla mig på darrosoraldrigdor@outlook.com
      Det vore jätte intressant att få ta del av =)

      Kram

      Radera
  3. Fy va tråkigt vännen. Många kramar. Jag kan ge dig svar om akupunktur om ca en vecka, lite mer. Vi väntar för att se resultatet just nu (ruvare).

    SvaraRadera
  4. Åh vad jäkla orättvist och fruktansvärt sorgligt! Tänker på dig!!! Kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag blev gravid efter 6 återföringar, ett missfall och ett utomkvedshavandeskap. På sjätte försöket gick det hela vägen och nu har jag en liten dotter som nyss börjat på föris. :) Jag rekommenderar ett besök hos Ludmila Ondrasek. Efter den femte återföringen var vi där och jag hade en infektion i underlivet, vet inte exakt vad. Jag och min man fick behandling båda två. Enligt henne var det inte konstigt att embryon inte fastnade eller utvecklades vidare pga infektionen, och att många kvinnor har så. http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/vi-forsoker-avdramatisera-barnlosheten Visserligen lite märkliga uttalanden i denna artikel, men det skadar ju inte att testa. Stor kram och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för info! Var in på Ondrasek sida, de tar tyvärr inte emot några nya patienter just nu, då trycket är högt på kliniken.

      Radera
  6. Usch vad hemskt! Beklagar :(

    När jag höll på som mest blev jag rekommenderad av husdoktorn på VC att kolla mitt TSH värde - när man tänker fertilitet ska det ner under två. Ett pissigt TSH ger ju oxå bla trötthet som symptom. Har man kollat det på dig?

    Mvh
    Jagvilljagkan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man har för ca ett år sedan kollat TSH, det var lågt men normalt inom spannet. Så det är inte det.

      Radera
    2. Tsh kan skifta snabbt, mina kan ändra sig på en vecka bara så kolla du upp dem igen. Kram Genus Longing

      Radera
    3. Aha, tyvärr går nog inte vårdcentralen med på det..de var kinkiga när jag bad om det tidigare. Ska va IVF då, men de är dyra på provtagningar..

      Radera
  7. Beklagar ❤
    Styrkekramar

    SvaraRadera