2 december 2015

Äntligen Onsdag

För då är det Torsdag imorgon..å då ska vi till Uppsala. Har tid 11:30 för ultraljud.
Vi hoppas att vi får ett bra besked, fast än att jag är tveksam. Tycker det känns pinsamt å ofrächt att göra ett vul då jag blöder..men kan liksom inte göra något åt det. Duschar ju naturligtvis innan vi åker, men då jag måste ha binda så blir det instängt å varmt..stackars doktorn. Hoppas det inte osar allt för illa :-/

Imorse var trycket borta, men det har kommit tillbaka. Har nyss läst att om man är förstoppad så kan det ge ett tryck på urinblåsan..kanske det som spökar. Jag är verkligen hård i magen, kan bero på mycket det..IBS, graviditet. Maken ska köpa katrinplommon och fiberhavregryn så kanske det kan bli bättre.

Har även läst om andra otäcka saker som kan orsaka blödning och tryck på urinblåsan när man är gravid...cystor. Det var en bloggvän som tänkte på att jag tidigare ju haft en cysta å tänkte bara om det kunde vara den som gjorde så att jag blöder..så då satte jag igång och googlade på cystor + gravid.  Kom ju upp endel på det ämnet dårå..en del stämmer tycker jag..får väl veta imorgon hur det ser ut eller så ska jag passa på å fråga om det kan vara en cysta som ger mig blödningen om det visar sig att jag fortfarande är gravid.
Maken tror mer än jag på att lilla "fröt" är kvar då det var ett positivt test i fredags som mötte oss. Hoppas han har rätt!!

Kram B

6 kommentarer:

  1. Håller tummar och tår att fröet är kvar och att de hittar orsaken till blödningen! Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen Tack H!!! Ja vi hoppas på ett bra svar!!!

      Kram

      Radera
  2. Lycka till idag med ulj! Håller alla tummar för att ni ska gå därifrån glada!!!!! Julmirakel måste finnas! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
  3. Hur har det gått idag?

    SvaraRadera
  4. Åh vad jag har tänkt på dig/er idag!
    Jag hoppas så innerligt att det gått bra ❤️

    SvaraRadera