1 december 2015

Tryck på urinblåsan, uvi?!

Trycket på urinblåsan kom tillbaka under natten och i morse tog jag ett uvi-hemtest. Fick utslag på proteiner. Ringde då min vårdcentral och berättade om mina symtom och att jag misstänkte en uvi, då jag kände igen trycket ifrån tidigare urininfektioner som jag haft. Fick tid för att komma ut och lämna urinprov under förmiddagen. Som tur var hade jag sparat morgonurinen i en liten burk i kylen. När jag tar ut det från kylen när jag ska bege mig till VC så är urinen helt grumlig, så såg den inte ut när jag satte in den..kanske lite grumlig, men inte alls sådär som den såg ut när jag tog ut den. Så då tänkte jag, så bra att de ska kollas upp då. Urintestet hos VC visade +3 på blod i urinen..vilket inte var så konstigt då jag fortfarande blöder lite. Sköterskan var jätte gullig och hon tyckte själv att de skulle skicka iväg urinen på odling, men då hon inte får avgöra det själv så gick hon till en läkare och frågade. Läkaren undrade om jag tidigare haft njursten, han funderade nämligen på om det kan vara de jag fått. Jag bara kände neeeeej..jag orkar fan inte med mera nu. Samtidigt som jag tycker att det är lite konstig för jag har ingen feber och är inte jätte smärtpåverkad. Lite ont i magen, det drar och molvärker till och från, känner lite ibland att det gör ont mor njurarna..men det kan de ju bero på missfall och blödningen eller att jag ev. är gravid..vilket jag nu tvivlar allt mera på då det blöder så smått. Har inte haft njursten förut.
Berättade naturligtvis om min situation om blödningen och ÄD behandlingen samt att jag ska till Uppsala, så det antecknades. Om odlingen skulle visa något hör de av sig i slutet av veckan.

Under dagen har trycket på urinblåsan varit väldigt påfrestande, men då jag åkte till min syster så har jag inte kunnat dricka stora mängder sura drycker. Men när jag kom hem så satte jag igång och hävde i mig både tranbärsdryck och citronvatten, å följden av det är en massa spring till toaletten.
Det otäcka trycket har lättat, mer tryck för att jag verkligen är super kissnödig, det tråkiga är att jag då ser varje gång att det är blod på toa papperet och lite på bindan..jippi..NOT!!
Fast å andra sidan vore det en lättnad om de kom ut allt nu, då jag ändå små blöder samt tror att det är kört så att vi kan gå vidare och strida för en ny behandling eller få ta till de andra alternativen som vi har. Det här är bara skiit drygt just nu!!

Men snart är det Torsdag, guud va skönt det ska bli att få ett svar ifrån en läkare!



Kram B

4 kommentarer:

  1. Bra att de kollar upp dig ordentligt. Jag håller tummarna för positiva besked för oss båda imorgon när vi gör VUL på varsitt håll! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas, hoppas vi får bra besked båda två!! Jag är glad att det är torsdag imorgon.

      Kram

      Radera
  2. Jag håller alla tummar och tår inför morgondagen!!! Kramar!

    SvaraRadera