3 december 2015

Nu vet vi

Nu har vi ett svar och det var förväntat, jag har ett pågående missfall.
Så enormt skönt att få ett svar, lättnad...men jätte tråkigt att det blev så här då allt såg så bra ut under ruvningen och fram till testdagen..det tog sig i varje fall och som läkaren sa det verkar då inte vara något fel på inplantationen hos dig. Så då var det hos embryot det var fel eller blev fel i kodningen. Känner mig kluven, lättad över svaret men ledsen på samma gång, att det aldrig verkar vara våran tur att lyckas. Men vi ger inte upp, jag är taggad att gå vidare. Tror min man är det också, han ger mig dom signalerna när vi pratar. Vi är överens.

Jag fick med mig 4 st Cytotec å värktabletter som jag ska ta och hjälpa missfallet påvägen, så det kommer ut någon gång. Hade fortfarande en tjock slemhinna å i livmodern fanns det blod, hade kommit ut endel själv men inte allt. Jag fick själv välja om jag ville ha medicin eller vänta ut missfallet. Men jag valde medicin, så jag blir av med eländet när det ändå ska ut. Fick ny tid för efterkontroll för att se så allt är ute, det känns bra!

I natt hade jag ont i magen och det trykte på blåsan, men nu är det bättre för nu har förstoppningen åtgärdas..vilken skön känsla!!! Trycket på blåsan försvann och det onda i magen också :-D

Läkaren ville för sin egen del att  jag skulle ta ett blodprov också för att utesluta en graviditet i tuborna (äggledarna). Hon tittade på tiborna men såg inget misstänkt men ville ändå ha ett blodprov också. Det svaret ska jag ringa å höra efter om imorgon.

Fick ett papper om missfall och hur medicinerna värkar, man ska ta den tidigt på morgonen och efter ett par timmar kommer blödningen igång. Det står att man ska helst ha en anhörig i närheten och eftersom maken måste in till jobbet imorgon så tänker jag ta medicinen på lördag istället för imorgon.

Cytotec  är slidpiller som man tar alla fyra direkt och samtidigt grundar med smärtstillande så som två Alvedon och en Ipren. Fick även med mig Citadon som jag kan ta till natten om det behövs. Känner mig lite orolig för det där..blöder jag väldigt kraftigt i mer än 2 timmar och har ont skulle jag direkt åka in till gynakuten..det känns läskigt :-/
Jag brukar ju inte ha ont i vanliga fall när jag blöder, men det här är ju en kraftigare blödning som framkallas..usch!!
När jag hade praktik på kvinnoklinikens avdelning var det många tjejer/kvinnor som fick komma in på sjukhuset och vara på avdelningen medans de fick Cytotec och sedan fick de gå hem efter att de fått ut missfallet eller aborten om det var därför de var där.
Jaja ska väl ta oss igenom det här också.

Imorgon ska jag jaga vår remitterande läkare eller snarare boka in en tid med henne för att höra mig för om en ny äggdonations behandling. Vi vill ha svar så snart det går, helst före jul. För i mars fyller jag 40 år och vi måste påbörja en ny behandling före det, så nu är det bråttom!!
Har andra alternativ också, men det skriver jag om, om/när de blir aktuellt i så fall.

Tusen Tack för ert stöd, pepp och hållna tummar!!
Än ger vi inte upp hoppet om att lyckas utan vi fortsätter vår tesa och krigar vidare =)
Håll gärna tummarna för att vi får en ny behandling av vårt landsting!

Nu ska jag försöka slappa i soffan & kramas med min älskade man!
Vi hörs nog snart igen!

Kram fr B


10 kommentarer:

  1. Beklagar....! Kram

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att höra! Hade hoppats på ett mirakel. Men skönt ändå att du verkar ganska okej. Vi använder cytotec på alla avbrytande på jobbet och de brukar inte blöda så enormt mycket. Hoppas att det går bra med allt nu. Kram på dig gumman från Genus Longing

    SvaraRadera
  3. Så tråkigt att det slutade så, men du verkar ändå ha en kämpaglöd som jag beundrar.
    Har under flera år följt två som står mig mycket nära och som fått flera missfall men till slut lyckades det och nu är de föräldrar till en av världens finaste flickor.

    SvaraRadera
  4. Stor kram till er. Hoppas verkligen att ert landsting ger er en chans till! Kram Julia

    SvaraRadera
  5. Nej vad ledsen jag blir för er skull. Hoppas ni finner stöd i varandra och att blödningen inte blir alltför illa. Stor kram H

    SvaraRadera
  6. Don inte ge upp . Mina böner är med dig . Många kramar tou dig.

    SvaraRadera
  7. Neeeeej! Jag som ändå trodde på en solskenshistoria:( kramar och ta hand om varandra!

    SvaraRadera
  8. Men... Har inte varit inne och läst på länge. Så ledsen jag blir för er skull! Men skönt att höra att kämparandan ändå finns kvar :) star kram!

    SvaraRadera