17 december 2015

Minus = Lättad

Tog ett grav.test i morse och det visade minus, det gjorde mig mycket lättad..var väl första och enda gången hoppas jag som jag kände så. Alltså betyder det att allt kommit ut efter det jobbiga missfallet, ingen skrapning behöver genomföras. Så skönt!

Jag känner mig fortfarande psykiskt trött och har lite lätt ångest ibland, ångest för allt och inget..hur det ska bli, vilket svar vi ska få från läkaren på måndag. Det är det som håller mig på helspänn och får mig att känna ångest. Jag vet jag är tjatig ang. detta, men ovissheten å att vänta är så drygt tycker jag! Men snart är det måndag..å förhoppningsvis får vi väl ett svar då.

Imorgon är det dags igen för omtenta, så jag ligger i hård träning eller ja, så gott det går. Gör mitt bästa. Ååå va det vore skönt att sätta den där sista tentan imorgon, hoppas hjärncellerna är i tipptopp mellan klockan 9:00-12:00 =) Det värsta är att det är då jag brukar vara som mest trött..suck!
Jaja, jag får gör mitt bästa och hoppas det räcker.

Vi hörs på måndag!

Trevlig Helg & 4:e Advent till er!

Kram B




8 kommentarer:

  1. Jag har inte helt hängt med angående hur många försök ni gjort. Så hur många ivf har ni gjort och hur många ÄD (som landstinget betalar vill säga).

    Lycka till på provet

    SvaraRadera
    Svar
    1. 2 IVF & 2 ÄD har vårt Landsting betalt åt oss, tre av dessa försök hade vi rätt till att få bekostade i Dalarna. Så ett ÄD utöver dessa tre har vi fått extra. Därför är det 50/50 chans att vi ev. kan få ytterligare ett ÄD försök betalt av Landstinget..men det bedöms naturligtvis individuellt hur de tidigare behandlingarna gått och sådant.
      Hoppas Du hänger med, att det inte blev rörigt =)

      Är Du också ofrivilligt barnlös och är i IVF/ÄD träsket och kämpar?

      Kram B

      Radera
    2. Då hänger jag med :) vad "snällt" ert landsting är, vårt håller stenhårt på 3 försök och är inte det minsta givmilda. I och med de nya riktlinjerna där ett försök räknas så fort man gör äggplock (oavsett om man får fungerande ägg/embryon att sätta tillbaka) så har det blivit ännu hårdare för oss som har svårt att producera ägg/få ägg som överlever.
      Jag är lyckligtvis gravid nu, genom ivf. Många år och många försök senare :). Jag har en väldigt aggressiv Endometrios som förstört äggstockarna och äggen. Fick lyckligtvis ut ett sist som utvecklade sig bra och stannade kvar:)

      Håller tummarna att ni får igenom ett till försök. Kram

      Radera
  2. Jag kände oxå lättnad när jag fick minus efter missfallet, speciellt då jag var i Thailand. Lycka till nästa gång, nu ska det gå hela vägen. Lycka till med tentan imorgon! Kram på dig och god jul

    SvaraRadera