4 december 2015

Mediciner & blödning

Ändrade mig igår kväll och tog Cytotec idag ändå, tog det i morse före kl.8 samt 2 Alvedon + 1 Ipren. Då maken inte kunde vara hemma så kom mina föräldrar hem till oss och var hos mig under dagen..vilket visade sig vara helt onödigt, men det kunde jag ju inte veta i för väg.
Inte fören klockan närmade sig 13:10 så kom blödningen igång mer rikligt och det kom ut lite klumpar och jag fick mensvärk, men fick inte alls så ont som jag fått info om att det kunde göra..Tack för det Moder Natur!!

Senare på eftermiddagen kändes mensvärken något intensivare, men då tog jag fram värmedynan och tog två till Alvedon och en Ipren och sedan dess är det helt lugnt. Blödningen har minskat och förhoppningsvis så avtar den helt om någon dag..guud så skönt att slippa binda :)

Under morgonen så ringde jag och bokade in en tid med vår remitterande läkare, stod på mig och sa att jag måste ha en tid före jul..den lite syrliga BM som jag pratade med frågade om det verkligen var nödvändigt och ja det är det sa jag, då det är väldigt bråttom mitt ärende. Läkaren var helt fulltecknad så fick inte till någon personligt möte som jag helst önskade då det är så lätt att missuppfatta varandra via telefon. Men i varje fall jag fick en tid före jul, den 21 december under förmiddagen kommer läkaren att ringa..vilket jag hoppas att hon gör nu!

Vi kommer antagligen inte hinna få ett utförligt svar innan årets slut, men känns okej ändå att få ställa frågan. Läkaren måste ta upp frågeställningen med sina kollegor då hon inte själv kan ta ett beslut, så var det i våras/somras.

Sedan ringde jag till reproduktionscentrum och frågade vad blodprovet visade som togs igår, HcG låg på 108 och det var fortfarande för högt men inte en chans att jag skulle kunna vara gravid på ett naturligt sätt. Då det ska vara mycket mera, minst över 2000. Så det var inte alls konstigt att jag i morse hade ont i mina bröst. Frågade om det var en hög risk för graviditet i tuborna, men det trodde inte BM, men man strävade efter ett värde under 5 för att allt skulle vara ok men hon sa att läkaren som ni träffade igår kommer kolla på de här värdet och är det något avvikande så hör hon av sig till dig.

Vid 14-tiden ringde läkaren på min mobil, vilket jag missade då jag hade den på ljudlös..men det gick bra ändå..då läkaren var så modern så hon talade in ett meddelande =)
HcG värdet var något högt, men hon trodde att risken får en exgraviditet (heter det så??) var rätt liten, men om jag skulle få väldigt ont och blöda mycket rikligt skulle jag genast åka in till gynakuten.
Men det verkar vara lugnt på den fronten, skönt! Så när vi åker till Uppsala på efter koll nästa fredag så hoppas och tror jag att allt kommit ut. Så vi kan gå vidare utan komplikationer.

Från att skrivit inlägg flera gånger om dagen och till och från spytt galla över den psykiska plågan som nu varit den senaste tiden så blir det nog här en naturligt paus..vilket jag hoppas att ni förstår.
Hör av mig så fort något nytt dyker upp i vår lååånga krokiga resa MEN som absolut inte är över än!

Ha det nu så bra mina goa följare, ni betyder mycket!

Kram fr B

5 kommentarer:

  1. Hoppas att allt kommer ut nu och att ni får positiva besked av läkaren och sen kan få fira en härlig jul tillsammans! Stor kram H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hoppas vi också, både att allt kommer ut och att vi får ett positivt besked =)
      Tack snälla H!!
      Kraam <3

      Radera
  2. Kram! Ta hand om varandra.

    SvaraRadera
  3. Hoppas allt går in i din hand . Jag måste säga att du är mycket modig och stark .

    SvaraRadera