21 december 2015

Försöker tänka framåt

Vi fick ingen ny behandling subventionerad av vårt landsting, det gör ont..jävligt ont!! Blev väldigt ledsen och besviken =( Men vi har ändå någonstans en förståelse för deras beslut, då vi som sagt redan fått ett extra försök bekostat. Läkaren sa att Akademiska går med på en privat behandling om ni själva har en donator.

Ringde Reproduktionscentrum och berättade det här tunga beskedet och frågade om det här om en ny behandling kunde göras om vi själva hade en donator, och ja det kan det göra. Men den måste påbörjas före jag fyller 40, så lite bråttom är det ju minst sagt. Å helst ska donatorn i så fall vara blodgivare också, så att alla blodproverna är tagna (HIV, Gulsot, Syfilis mm).

Så jag har verkligen försökt skrivit till nästan alla mina vänner och bekanta som är från 23 år och max 36, och frågat om det kan tänka sig att bli vår korsdonator. Har fått positiv respons från flera, men en del är tyvärr inte blodgivare. En del ska tänka på saken och förhoppningsvis har jag inspirerat dem till att hjälpa andra barnlösa. Men två av mina vänner/bekanta svarade ja direkt och ska ta kontakt med Reproduktionscentrum, den ena är dock fyllda 36 å de är på håret för att bli donator..men det kan gå! Jag/vi ger inte upp hoppet än!

Kanske rent ut av är någon av er som läser min blogg som vill bli korsdonator eller känner någon vän som vill hjälpa oss. Det är ett plus om ni bor i eller i närheten av Uppsala, då behandlingen sker på Akademiska! Lämna då gärna er mejladress så hör jag av mig. Så Tacksam för all hjälp jag/vi kan få!

Om vi inte får tag i en donator innan mars, så fortsätter vi vår resa någon annanstans. Det är vi helt överens om jag och min man. Vi försöker vara hoppfulla även om det kommer kosta en hel del ekonomiskt för oss. En ny behandling blir det!

Var till IVF Falun ikväll och fick ljusbehandling, det var så passande nu när det är tungt. Fick höra av mig igen efter nyår så kan jag få mera ljus. De är så gulliga där!


God Jul mina kära blogg-följare!!

Kram fr B



2 kommentarer:

  1. Nej vad ledsen jag blir. Hade jag kunnat så hade jag mer än gärna donerat mina ägg så att någon annan kan få möjligheten att få uppleva det vi får göra. Jag har funderat på att donera efter denna graviditet men inser att jag då kommer ha passerat 37-års strecket. Jag hoppas verkligen att ni hittar en donator och får göra ett försök till här hemma! Stor kram och god jul på er. /H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig mer hoppfull idag, har fått fin respons av några vänner/bekanta som kan tänka sig att bli vår korsdonator det känns helt otroligt!!
      Så nu hoppas och tror vi på ett Gott Nytt 2016 med en positiv start på året!

      Kram <3

      Radera